صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۳۲ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
موسوی:

قطارهای با عمر بالا از ریل خارج شدند/ 28 میلیون مسافر ریلی داشتیم

معاون ناوگان مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: قطارهای با عمر بیش از 30 سال از ریل خارج شدند.
کد خبر : 397700

به گزارش خبرنگار حوزه مسکن و شهرسازی گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، میرحسن موسوی ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به حضور دو روزه وزیر راه و شهرسازی از تمام غرفه‌های نمایشگاه، اظهار کرد: امسال برای صنعت حمل و نقل ریلی کشور پررونق خواهد بود.


وی  با تشریح برنامه‌های شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: سال 98 برنامه ارتقای همه‌جانبه برای کیفیت و کمیت خدمت‌رسانی مسافری را دنبال می‌کنیم.


معاون ناوگان مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: واگن‌های بالای 30 تا 45 سال از رده خارج شده‌اند؛ راه‌آهن در یک‌سال اخیر با توجه به تأکید بر ایمنی سفر نسبت به خروج ناوگان فرسوده و جایگزینی آن با واگن‌های بازسازی شده و نو گام‌های موثری را برداشته است.


موسوی گفت: شیب منفی استفاده از ناوگان مسافری راه‌آهن از سال 96 به شیب مثبت در سال جاری تبدیل شد و با رشد حمل و نقل مسافری مواجه هستیم.


وی در این باره افزود: سال گذشته 28 میلیون نفر مسافر با قطار سفر کرده‌اند؛ کارگروهی برای راهبری قطارها ایجاد شده است که مدیرکل نظارت خدمات مسافری به همراه سه نفر از نمایندگان بخش غیردولتی در این کارگروه حضور دارند که نسبت تهیه و ابلاغ دستورالعمل‌های مربوط به ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی به مسافران مانند تعداد مهمانداران و آیین‌نامه برخورد آنان با مسافرین اقدام کنند.


معاون ناوگان مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برنامه‌ریزی برای زمانبندی سیر قطارهای مسافری تصریح کرد: در مسیرهای بیش از ۶۰۰ کیلومتر میزان تأخیر به کمتر از ۲۰ دقیقه کاهش خواهد یافت که این عدد در حال حاضر ۳۰ دقیقه است.


وی افزود: همچنین تأخیر در حرکت از مبدأ در قطارهای بین‌شهری هم‌اکنون به کمتر از ۲۵ ثانیه رسیده است و تلاش می‌کنیم آن را نیز به صفر برسانیم.


موسوی با بیان اینکه از سال ۹۴ تا تیرماه ۹۷ هیچ افزایش قیمتی در بلیت قطارها ایجاد نشده است، افزود: در تیرماه سال گذشته افزایش ۱۰ درصدی بر قیمت بلیت‌ها اعمال شد که این قبل از نوسانات ارزی بود ولی بعد از افزایش نوسانات نرخ ارز در مرداد ماه، هزینه نگهداری و تعمیر بسیار بالا رفت و به همین دلیل مجبور شدیم مجدداً قیمت‌های بلیت را در این مسیر پرتردد به صورت میانگین تا ۲۲ درصد افزایش دهیم.


معاون ناوگان مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران همچنین از راه‌اندازی قطارهای تهران ـ وان از چهارم تیرماه امسال خبر داد و گفت: قطار تهران ـ آنکارا با واگن‌های چهار تخته و چهار ستاره نیز از ششم تیرماه سال جاری سیر خود را در این مسیر آغاز می‌کند که مدت‌زمان سیر این قطار حدود ۶۰ ساعت و قطار تهران ـ وان حدود ۲۰ ساعت است.


انتهای پیام/4129/4083/


انتهای پیام/

برچسب ها: راه آهن
ارسال نظر