صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۳۶ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
شهردار تهران:

عمده بدهی‌های شهرداری مربوط به حمل و نقل عمومی است

شهردار تهران گفت: بخش عمده‌ بدهی‌های شهرداری مربوط به حمل و نقل عمومی و مترو است.
کد خبر : 397225

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، پیروز حناچی در جلسه امروز که با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس شورای اسلامی شهر تهران در کارخانه واگن‌سازی تهران برگزار شد، با بیان اینکه افزایش کیفیت زندگی در کلان‌شهرها راهی به جز توسعه پایدار ندارد، گفت: در حال حاضر در رتبه‌بندی جهانی، متروی تهران بین 10 تا 15 متروی جهان به جهت گستردگی شبکه قرار دارد.


وی ادامه داد: بر اساس کار میدانی که در شهریور ماه سال 96 در تهران صورت گرفت، آلودگی هوا و ترافیک از سوی مردم تهران به عنوان اصلی‌ترین مشکل پایتخت عنوان شده است که خوشبختانه حل آن‌ها راهی جز توسعه مترو و حمل‌ونقل عمومی و کاهش استفاده از خودروهای شخصی ندارد.


شهردار تهران تأکید کرد: از 7 رام معروفی که در گمرک مانده بود سه قطار هفت واگنه به بهره‌برداری می‌رسد و دوستان قول دادند ماهی یک قطار از این ده قطار به شبکه قطار شهری تهران اضافه شود. 


حناچی با بیان اینکه علت حضور امروزمان در کارخانه واگن‌سازی تهران استفاده از حمایت و ظرفیت دولت برای انجام این مأموریت مهم است، گفت: باید 2 هزار واگن به شبکه حمل‌ونقل قطار شهری تهران اضافه کنیم و واقعیت این است که بخش عمده‌ای از بدهی‌های شهرداری تهران متعلق به بخش حمل و نقل عمومی و مترو است.


وی افزود: در کنار مترو، به تکمیل شبکه حمل و نقل عمومی در حوزه اتوبوسرانی نیاز داریم، در حال حاضر، 3 هزار و 500 اتوبوس در حال ارائه سرویس هستند که متوسط عمر آن‌ها 10 سال است و نباید فراموش کنیم بازسازی، نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی تهران نیازمند کمک جدی است.


شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حدود 223 کیلومتر خط موجود مترو، 148 کیلومتر خط درون‌شهری، 75 کیلومتر برون‌شهری و حدود 73 کیلومتر خط در حال ساخت، عنوان کرد: مجموع خطوط فعلی بعد از تکمیل 297 کیلومتر خواهد بود و مجموع خطوط جدید مترو (8، 9 و 10) 147 کیلومتر به این شبکه حمل و نقلی اضافه خواهد کرد.


حناچی ادامه داد: در طرح چشم‌انداز تهران نیز دو خط اکسپرس 46 کیلومتری مترو و 41 کیلومتر بی‌.آر.تی نیز دیده شده است، مجموع کل این خطوط هم 531 کیلومتر خواهد بود.


وی تصریح کرد: برای خط 8 مترو 37 کیلومتر و برای خط 9 نیز 38 کیلومتر مسیر پیش‌بینی شده است. 


شهردار تهران با مقایسه متروی تهران با بقیه کلان‌شهرهای کشور بیان کرد: طول متروی در حال ساخت در تهران برابر با هزار و 103 کیلومتر است، درحالی‌که متروی شیراز برابر با 52 کیلومتر، اصفهان 45 کیلومتر، تبریز 38 کیلومتر، قم 35 کیلومتر، مشهد 27 کیلومتر، اهواز 22 کیلومتر و کرمانشاه 13 کیلومتر است و این اعداد نشان‌دهنده توسعه ناوگان و خطوط مترو تهران است که اعلام می‌کند بازار و آینده کافی در بقیه کلان‌شهرها خواهیم داشت.


وی در پایان گفت: وضعیت یارانه پرداختی توسط شهرداری تهران در جبران هزینه بلیت مترو از سال 86 تا سال 97 وضعیتی بحرانی است و علت آن این است که ده درصد قیمت بلیت واقعی از شهروندان دریافت می‌شود و امیدواریم با تبدیل مترو به یک پروژه عظیم ملی بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان به هدف جابجایی 7 میلیون مسافر در روز دست پیدا کنیم.


انتهای پیام/4105/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر