صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۲ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
مشاور امور ایثارگران معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در گفت‌وگو با آنا:

امور ایثارگران معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری تنها یک واسطه است

مشاور امور ایثارگران معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: فعالیت‌ در حوزه زنان در دفاع مقدس تحت برنامه‌ریزی و پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد آزادگان کشور است و طبق شرح وظایف امور ایثارگران معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، ما به عنوان یک واسطه عمل می‌کنیم.
کد خبر : 39714

نرگس کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، در خصوص برنامه‌های معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در این هفته معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده دیدارها و جلساتی در این زمینه خواهند داشت.


وی در خصوص آمار زنان رزمنده، شهید، ایثارگر و جانباز گفت: با توجه به اینکه این زنان تحت پوشش و حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند بر همین اساس آمار این زنان در دست این بنیاد و نیز ستاد آزادگان کشور است. همچنین برخی فعالیت‌ها در حوزه زنان در دفاع مقدس را نیز بسیج جامعه زنان پوشش می‌دهد و طبق شرح وظایف امور ایثارگران معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری ما به عنوان یک واسطه عمل می‌کنیم. در بخشی از برنامه‌ها در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت و پایداری در حوزه زنان به صورت مستقل عمل می‌کنیم و در برخی برنامه‌ها نیز به صورت واسطه عمل می‌شود.


مشاور امور ایثارگران معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری یادآور شد: در برخی مواقع معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بین زنان رزمنده،‌ جانباز،‌ ایثارگر و همسر و مادر شهدا و نهادهایی که متولی امور ایثارگران هستند به صورت واسطه ایفای نقش می‌کند به عنوان نمونه اگر یکی از این زنان نامه و تقاضایی داشته باشد ما پیگیری می‌کنیم و ارجاع می‌دهیم.


کریمی ادامه داد: امور ایثارگران معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری اقدامات و مطالعات پژوهشی، تقدیر و تجلیل، چاپ کتاب و تنظیم تاریخ شفاهی را در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام می‌دهد اما ارائه خدمات و امکانات به این زنان در دست بنیاد شهید است.


وی در خصوص تعداد کتاب‌های چاپ شده از سوی معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در این زمینه گفت: برخی کتاب‌ها در گذشته در حوزه زنان ایثارگران از سوی بسیج و آموزش و پرورش چاپ شده است اما در سال‌های اخیر کتابی در این زمینه به چاپ نرسیده است و تنها یک یا دو جلد کتاب به صورت مشارکتی با سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در سال 92 به چاپ رسانیدم.





انتهای پیام/

ارسال نظر