صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۵۶ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
اسلامی:

مدل مالی جدیدی به غیر از یارانه برای توسعه مسیر ریلی تعریف شود

وزیر راه و شهرسازی با اعلام این خبر که به زودی از شرکت قطارهای حومه‌ای رونمایی خواهیم کرد، گفت: باید مدل مالی جدیدی به غیر از یارانه برای توسعه ریل تعریف شود.
کد خبر : 396851

به گزارش خبرنگار حوزه مسکن و شهرسازی گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، محمد اسلامی صبح امروز در مراسم افتتاحیه «هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی» که در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، با تأکید بر لزوم گسترش شبکه حمل و نقل ریلی به‌صورت مویرگی اظهار کرد: برای تحقق این امر باید مدل‌های مالی جدیدی را تعریف کنیم و نباید به یارانه‌ها توجه بیش از اندازه داشت.


وی با اشاره به تصویب اساسنامه حمل و نقل حومه‌ای افزود: به زودی از شرکت حمل و نقل حومه‌ای رونمایی خواهد شد و به دنبال ایجاد شبکه حمل و نقل ریلی مویرگی هستیم.


وزیر مسکن و شهرسازی با تشریح اینکه شرایط ورود بخش خصوصی به این صنعت باید فراهم شود، خاطرنشان کرد: باید ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش داد و موجبات رقابت شرکت‌های حمل و نقل ریلی را فراهم کنیم.


اسلامی با توضیح اینکه در طول سال‌های گذشته به دلایل مختلف از توسعه ریلی کشور غفلت شده، تصریح کرد: در سال‌ گذشته شاهد توسعه حمل‌ و نقل ریلی و افزایش نرخ بهره‌مندی مردم از خدمات ریلی بودیم.


وی در این باره افزود: امید است بتوانیم روند توسعه زیرساخت‌ها را در شرایط فعلی حفظ کنیم و با استفاده از منابع بودجه‌ای این روند  را حفظ کنیم تا نرخ بهره‌مندی مردم از سفرهای ریلی افزایش یابد.وزیر مسکن و شهرسازی با تأکید بر استفاده از بازار سرمایه برای گسترش ظرفیت‌های مالی خاطر نشان کرد: با وجود هزینه‌های زیاد نمی‌توان شاهد توسعه و عملکرد مطلوب بود برای همین ورود بازار سرمایه باید در اولویت قرار گیرد تا در ایجاد خطوط دوم برای حمل بار و تقویت ظرفیت ترانزیت موفق شویم.


اسلامی بر تحول در فرهنگ سازمانی و رفتاری راه‌آهن تأکید کرد و افزود: با ایجاد نظام پایش عملکرد به همراه مدیریت بهره‌وری باید فرهنگ حمل و نقل ریلی را بالا ببریم تا این صنعت مورد استقبال مردم قرار گیرد.


وزیر مسکن و شهرسازی عدم بکار گیری از قطارهای پرسرعت و قبول افزایش زمان 20 دقیقه‌ای زمان سفر را کوته‌بینی برخی دانست و تصریح کرد: کشور نیازمند ورود به حوزه استفاده از قطارهای پرسرعت است و باید بر اساس استانداردهای جهانی در این زمینه عمل کنیم.


وزیر مسکن ‌و شهرسازی با اشاره به پروژه ترانزیتی یک کمربند یک‌ راه که از سوی کشور چین با رقم سرمایه‌گذاری ۶۴ هزار میلیارد دلار تعریف شده است گفت باید نسبت به چنین پروژه‌ای اهتمام ویژه داشت و زیرساخت‌های خود را طبق برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها اجرا کنیم.


انتهای پیام/4129/4083/


انتهای پیام/

ارسال نظر