صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۳۰ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
زارعی با آنا مطرح کرد:

رونق تولید و بهبود فضای اشتغال با تعامل سازنده صنعت و دانشگاه

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی ورامین-پیشوا عنوان کرد: عامل سازنده صنعت و دانشگاه حلقه مفقوده‌ای است که در صورت تحقق آن رونق تولید و بهبود فضای اشتغال فراهم می‌شود.
کد خبر : 396636

حامد زارعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در ورامین،  درباره فرصت‌ها و تهدیدهای فضای کسب و کار و اشتغال برای دانشجویان اظهار کرد: اغلب جوانان و متقاضیان تحصیل در مراکز علمی و دانشگاهی با هدف اینکه در آینده‌ای نزدیک، شغلی مناسب و درخور برای خود پیدا کنند، ورود به دانشگاه و تلاش و ممارست در این مسیر را وسیله‌ای برای تحقق آرزوهای خود انتخاب می‌کنند.


وی با اشاره به نتایج مشاهدات حرَف و مشاغل سطح جامعه خاطرنشان کرد: کاملاً واضح است که فقط با برخورداری از مدرک تحصیلی، لزوماً افراد در جامعه صاحب شغل مناسب نخواهند شد، آنچه که در این موضوع حائز اهمیت بوده عبارتست از کسب مهارت کافی که مورد کم‌توجهی مراکز علمی واقع شده است.


 سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا و قرچک با طرح سؤالی مبنی بر اینکه چرا اغلب فعالان در مشاغل و حرفه‌های گوناگون در رشته‌های آموزشی غیرمرتبط تحصیل کرده‌اند، افزود: کسب مهارت و تخصص توسط دانشجویان ضروری و زمينه‌ساز توفیق در زندگی فردی و اجتماعی است.


زارعی تصریح کرد: تعامل سازنده صنعت و دانشگاه حلقه مفقوده‌ای است که در صورت تحقق آن علاوه بر جلوگیری از جزیره‌ای عمل‌کردن این دو بال توسعه کشور، رونق تولید و بهبود فضای اشتغال فراهم می‌شود.


ایجاد عوامل انگیزشی برای برقراری ارتباط سازنده دانشگاه و صنعت


وی بر ایجاد عوامل انگیزشی برای برقراری ارتباط سازنده دانشگاه و صنعت تأکید کرد و ادامه داد: اینکه صنعت مطمئن باشد در این دنیای رقابتی برای ادامه حیات خود نیازمند حرکت علمی است، بدون شک خود را نیازمند به نوآوری‌های ناشی از تحقیقات علمی دانسته و علاوه بر همکاری با جامعه دانشگاهی به‌صورت علمی بر مشکلات و چالش‌های خود فائق آمده و به بالاترین بهره‌وری از منابع دست می‌یابد.



کسب مهارت و تخصص توسط دانشجویان ضروری و زمينه‌ساز توفیق در زندگی فردی و اجتماعی است



سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا ادامه داد: در طرف مقابل دانشگاه نیز با ارتباط‌گیری با صنایع مختلف و جذب طرح‌های برون‌دانشگاهی و ارائه خدمات دانش‌بنیان و انتقال دانش به روند توسعه و موفقیت صنایع و مراکز تولیدی سرعت بخشیده و در این فرایند دانشجویان نیز در محیطی علمی، کارآفرین و اجتماعی مشغول به تحصیل و با آینده شغلی رشته تحصیلی خود ارتباط مؤثر خواهند گرفت.


زارعی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در این‌باره دانشگاه را قوه عاقله کشور برشمرد و تصریح کرد: جامعه دانشگاهی باید تلاش خود را در راه رشد متخصصان علمی معطوف کند. در دنیای کنونی علمی نافذ و مفید فایده است که باری از مشکلات جامعه در حوزه‌های مختلف برداشته و به شکوفایی اقتصادی کمک کند.


لزوم تربیت دانشجو از مرحله کارآموزی تا کارآفرینی


وی بر لزوم تربیت دانشجو از مرحله کارآموزی تا کارآفرینی تأکید کرد و افزود: ارتقای مهارت‌افزایی از جمله برنامه‌های راهبردی دانشگاه آزاد واحد ورامین-پیشواست که بر اساس ظرفیت‌های موجود، توانمندسازی دانشجویان را برای ورود موفق به بازار اشتغال  دنبال می‌کند.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا حرکت در راستای توسعه، بالندگی و پیشرفت کشور را از اهداف مهم جامعه دانشگاهی عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به ظرفیت، امکانات و منابع انسانی غنی واحد ورامین-پیشوا در حوزه دامپروری، کشاورزی و صنایع غذایی و از آنجا که مأموریت راهبری برنامه علمی غذا و امنیت غذایی به این واحد دانشگاهی واگذار شده است، درصدد آن هستیم تا فاصله ایجاد شده بین مراکز آموزش عالی با بخش تولید در این حوزه را با برنامه‌ریزی کارشناسی شده و اجرای آن به حداقل رسانیم.


وی ابراز امیدواری کرد این اتفاق مهم قطعاً از مسیر همکاری و افزایش شناخت یکدیگر خواهد گذشت و نهایتاً کشور را به سمت استقلال و پیشرفت واقعی رهنمون می‌‌کند.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر