تحقق مدل سازماندهی محلی را در حوزه تبلیغ دنبال میکنیم
به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجتالاسلام سید ناصر میرمحمدیان در نشست مدیران ادارات تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: سازمان تبلیغات اسلامی بسته مفصّلی از فعالیتها را دارد که به چهار دسته کلی تبلیغ هنری، تبلیغ نوین، فعالیتهای حوزه تربیت و تبلیغ اصیل یا چهره به چهره تقسیمبندی میشوند.
وی با بیان اینکه معاونت فرهنگی و تبلیغ، متصدی حوزه تبلیغ اصیل است، افزود: سازمان تبلیغات اسلامی بیش از ۸۰ درصد از کار خود را به تبلیغ چهره به چهره اختصاص داده است و به همین دلیل در این بخش ارتباط بیشتری با استانها و شهرستانها دارد.
معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی به تفاوتهای نگاه یکپارچه و محلی در سازماندهی فعالیتها اشاره کرد و گفت: نگاه یکپارچه، متناسب با سازمانهای دولتی مدرن است که در آن سازمان در جایگاه تنظیمگر قرار میگیرد اما در نگاه محلی یا محلهمحور، سازمان در حوزه اثربخشی تمرکز کرده و در جایگاه تسهیلگر قرار دارد.
وی افزود: در نگاه تنظیمگر، موازیکاری و عدم پیشرفت در کار مشاهده میشود اما در نگاه تسهیلگر، چون به دنبال حل مسائل هستیم، دیگر فرقی نمیکند که چه کسی کار را انجام میدهد و مهم آن است که مسئله در نقطه خاص موردنظر حل شود.
میرمحمدیان ضمن تأکید بر ضرورت سنجش خروجی حضور مبلّغان در مناطق، با بیان اینکه به دنبال تحقق مدل سازماندهی محلی در حوزه تبلیغ هستیم، افزود: در این مدل، مسجد، محور محله و روحانی، امام محله است و همه کارهای موردنیاز محله در حوزه فرهنگی و دینی، امربهمعروف و نهی از منکر، فعالیتهای اجتماعی و حتی اقتصادی و هرگونه فعالیت دیگر از این طریق پوشش داده میشود.
وی تصریح کرد: با تحقق این مدل و بعد از مدتی، به دلیل تثبیت نیروی انسانی و هزینهها، محله مستغنی از کمکهای مستقیم سازمان و خودکفا میشود.
معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان با بیان اینکه بیش از ۴ هزار روحانی مستقر در مناطق مختلف کشور فعالیت دارند، افزود: اگر آموزشهای موردنیاز، پشتیبانی سختافزاری، نرمافزاری و حاکمیتی در سبد روحانیون مستقر قرار گیرد، این سبد قابلاعتنا شده و مرجعیت پیدا میکند و پس از غنی شدن آن، در نقاط موردنیاز دیگر حضور خواهیم یافت.
وی تأکید کرد: با توجه به شرایط اعتباری در کشور باید به سمت مدلهای جمعسپاری و همافزایی برویم و از این طریق توانمان را چندین برابر افزایش دهیم. گزارشها نباید فقط ارائه آمار از فعالیتها باشد، بلکه باید میزان اثربخشی و تحقق هدف را سنجش و ارزیابی کنیم.
صندوق تحوّل محله و صندوق حمایت از مداحان از دیگر کلیدواژههایی بود که میرمحمدیان بهعنوان نمونه برای امکان همافزایی و استفاده از ظرفیتهای مساجد و نهادهای دیگر به آنها اشاره کرد.
انتهای پیام/4090/پ
انتهای پیام/