صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۷ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۴

پیکر مرحوم آیت الله خزعلی تشییع شد+ پیام مقام معظم رهبری و اظهارات مقامات سیاسی در حاشیه این مراسم

پیکر آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی عضو مجلس خبرگان رهبری با حضور مقامات کشوری و لشگری در دانشگاه تهران تشییع شد.
کد خبر : 39087

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، در آغاز آیین تشییع مرحوم آیت‌الله خزعلی در صبح امروز -پنجشنبه 26 شهریورماه- پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت شد.


آیت‌الله علی جنتی دبیر شورای نگهبان بر پیکر مرحوم آیت‌الله خزعلی نماز میت اقامه کرد و پس از اقامه نماز پیکر وی از درب اصلی دانشگاه به سمت میدان انقلاب تشییع شد.


علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات، حجت الاسلام محمد علی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری و آیت‌الله محمد محمدی ری شهری تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) از جمله شرکت کنندگان در این مراسم بودند.


همچنین در این مراسم حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، آیت‌الله محمد علی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور، حجت الاسلام علی رازینی، آیت‌الله محمدعلی تسخیری، حجت الاسلام آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و سعید جلیلی عضو شورای عالی امنیت ملی شرکت داشتند.


قرار است پیکر آیت‌الله خزعلی، کنار مضجع شریف و حرم منور ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع) آرام گیرد.


آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی، صبح روز چهارشنبه 25 شهریور، دعوت حق را لبیک و به لقاءالله پیوست.


مراسم ترحیم عضو مجلس خبرگان رهبری یکشنبه آینده از ساعت 16 الی 18 در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار می شود.


پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی رحلت آیت‌الله خزعلی


به گزارش گروه سیاسی آنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:


«بسمه تعالی


درگذشت عالمِ عامل و پرهیزگار مرحوم آیت الله آقای حاج شیخ ابوالقاسم خزعلی رحمت‌الله علیه را به خاندان محترم و همه بازماندگان و نیز به دوستان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض می‌کنم.


عمر با برکت این روحانی با فضیلت، سرشار از نقطه‌های درخشان است، سالیان دراز بهره‌گیری از درس امام خمینی و دیگر فقهای بزرگ در قم و مشهد، همراهی با امام بزرگوار از آغازین روزهای نهضت انقلابی و دفاع شجاعانه از آن بزرگمرد و در دوران دشوار اختناق طاغوتی با بینایی رسا و صریح، حضور در مسئولیتهای سنگین پس از پیروزی و عضویت در شورای نگهبان و مجلس خبرگان، صبر جمیل بر شهادت فرزندش در قم و در هنگامه حرکات انقلابی ملت ایران و آنگاه حفظ قرآن و انس با آن و با دریای بی‌پایان حدیث و نیز فعالیت بلند‌مدت در تبلیغ و بیان معارف اسلامی و آنگاه ثبات قدم در خط اصیل و صراط مستقیم انقلاب در همه حال و تا پایان زندگی ... اینها سرفصل‌های مهم زندگی این عالم متقی و پرکار است که در دیوان الهی مضبوط و مأجور است انشاالله.


رحمت و مغفرت الهی برای آن بزرگوار مسألت میکنم.


سید علی خامنه‌ای»


همچنین بر اساس این گزارش بسیاری از شخصیت‌های سیاسی در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله ابولقاسم خزعلی حاضر شدند و در حاشیه این مراسم دیدگاه‌های خود را درباره شخصیت او مطرح کردند.


محمدی گلپایگانی: آیت‌الله خزعلی بر عقیده‌شان ثابت قدم بودند


حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری صبح امروز در حاشیه مراسم تشیع پیکر آیت‌الله خزعلی در وصف شخصیتی وی، اظهار کرد: ایشان دائم انس‌شان با قرآن و نهج‌البلاغه و ارادت شریف‌شان به امیرالمؤمنین و اهل‌بیت بود.


وی افزود: ایشان به همین عقیده هم ثابت قدم بودند و با هیچ کس در این رابطه معامله نمی‌کردند. آیت‌الله خزعلی متصلب بر عقیده خودشان بودند و به حمدالله مطمئنم که عنایت خاص امیرالمؤمنین هم شامل ایشان خواهد شد.


علوی: آیت‌الله خزعلی پشتیبان جدی و تردیدناپذیر ولایت بود


همچنین حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران، در بیان ویژگی‌های وی، اظهار کرد: ایشان در هر صحنه‌ای در خدمت انقلاب بودند و همواره پشتیبان جدی و تردیدناپذیر ولایت و ولی فقیه چه در زمان امام راحل و چه در زمان مقام معظم رهبری بودند.


موحدی کرمانی: آیت‌الله خزعلی یار صدیق امام و رهبری بود


آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز نیز در حاشیه مراسم تشییع عالم ربانی آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی در جمع خبرنگاران، تصریح کرد: آیت‌الله خزعلی سوابق درخشانی داشت و از همان ابتدایی که مبارزه آغاز شد جزو عناصر فعال در صحنه مبارزه بود.


وی افزود: آیت‌الله خزعلی یار صدیق امام و رهبری بود و من با ایشان بسیار محشور و مانوس بودم.


دبیرکل جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: منبرهایی که آیت‌الله خزعلی می‌رفت از اذهان ما پاک نخواهد شد. ما آن نطق‌های انقلابی ایشان را به خاطر داریم. آن وفاداری‌های ایشان را فراموش نمی‌کنیم و شور و احساس خاصی در نطق‌های آیت‌الله خزعلی نهفته بود.


رئیسی: مرحوم آیت‌الله خزعلی چهره مجاهد فی‌سبیل‌الله بود


همچنین حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور در حاشیه این مراسم گفت: من قبل از پیروزی انقلاب شاگرد درس فقه و تفسیر آیت‌الله خزعلی بودم و ایشان نه تنها در این دروس استاد ما بود بلکه در سلوک و اخلاق نیز استاد بود.


وی با بیان اینکه آیت‌الله خزعلی به معنای کلمه اسوه بود، گفت: اخلاق اسلامی ایشان در خاطر همه ماند و ایشان چهره مجاهد فی‌سبیل‌الله بود.


دادستان کل کشور تأکید کرد:‌ روحیه دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی آیت‌الله خزعلی در سیره و سلوک ایشان وجود داشت.


امیری: پایبندی به اعتقادات مهمترین ویژگی آیت‌الله خزعلی بود


حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور نیز در حاشیه مراسم تشیع پیکر آیت‌الله خزعلی در جمع خبرنگاران، در توصیف شخصیتی وی، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مهم آیت‌الله خزعلی، ثبات ایشان در رأی، اعتقادات و تعصبی که نسبت به غیرت دینی داشتند، بود و ایشان همچنین نسبت به ولایت فقیه و حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری ارادت خاصی داشتند.


وی تأکید کرد: پایبندی بر اعتقادات از نظر بنده از ویژگی‌های بسیار حائز اهمیت آیت‌الله خزعلی بود.


انتهای پیام/

برچسب ها: دانشگاه تهران
ارسال نظر