صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۵۸ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
رئیس کل دادگستری استان تهران مطرح کرد

تشکیل ستاد پیشگیری و برخورد با جرائم انتخاباتی در استان تهران

رئیس کل دادگستری استان تهران از تشکیل ستاد پیشگیری و برخورد با جرائم انتخاباتی در استان تهران خبر داد و گفت: با عنایت به اشرافیت اطلاعاتی و در راستای اعتمادسازی همچنان با افراد متخلف بدون اغماض و با شدت و حدت برابر قانون برخورد خواهد شد.
کد خبر : 39006

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان تهران، چهارمین نشست شورای قضایی استان تهران در سال جاری به ریاست غلامحسین اسماعیلی در محل سازمان قضایی نیروهای مسلح برگزار شد.


اسماعیلی در این نشست ضمن تسلیت سالروز شهادت جوادالائمه (ع) و با تسلیت به خانواده‌های داغدار قربانیان حادثه تلخ مکه مکرمه و با امید به شفای عاجل همه مصدومان و مجروحان اظهار کرد: متأسفانه عربستان کشوری است که در جهت حمله به مردم بیگناه یمن و نسلکشی آنان سرمایه‌گذاری هنگفتی به‌عمل آورده اما در اداره حرمین شریفین عاجز مانده است.


وی در ادامه به بیان روایتی از حضرت جواد (ع) پرداخت و اظهار کرد: معمولاً طبیعت و ذات انسان به نحوی است که حتی اگر آخرت زیبایی هم در انتظارش باشد، علاقه‌ای به مرگ ندارد. حال ممکن است مرگ به واسطه فرار سیدن اجل و جدا شدن روح از بدن باشد که در این رابطه گناه کردن موجب تسریع در رسیدن اجل خواهد شد و یا اینکه خود گناه یا حوادثی که به واسطه ارتکاب معصیت رخ می‌دهد موجب مرگ انسان می‌شود.


وی ادامه داد: در هر حال از روایت مذکور می‌آموزیم که مرگ به جهت انجام گناه، انسان را از حیز انتفاع خارج می‌سازد و این نوع مرگ از مرگ‌های طبیعی بیشتر است، لذا باید سعی کرد که با پرهیز از معصیت و نافرمانی خداوند تبارک و تعالی دچار چنین مرگ بد فرجامی نشویم.


اسماعیلی با اشاره به افزایش درگیری‌های منجر به قتل چند ماهه اخیر نیروی انتظامی در مناطق مختلف استان افزود: این امر موجب نگرانی است و باید موضوع بررسی و اقدامات لازم در جهت عدم تکرار آن در آینده انجام گیرد.


وی ضمن قدردانی از اقدامات مثبت صورت گرفته در زمینه تعیین تکلیف زندانیان بیمار صعب العلاج و لاعلاج از طریق فعال کردن کمیسیون های پزشکی مربوطه و پیگیری عفو مصداقی و موردی مقام معظم رهبری جهت کاهش جمعیت کیفری، به بخشنامه اخیر الصدور ریاست محترم قوه قضائیه در خصوص تشکیل ستادهای پیشگیری و برخورد با جرائم انتخاباتی در مراکز استان‌ها اشاره و اظهار کرد: این ستاد در استان تهران تشکیل شده و برابر با قانون به وظایف محوله با قاطعیت عمل خواهد کرد.


رئیس کل دادگستری استان تهران بار دیگر بر ارتقاء سلامت اداری تأکید کرد و افزود: با عنایت به اشرافیت اطلاعاتی و در راستای اعتمادسازی همچنان با افراد متخلف بدون اغماض و با شدت و حدت برابر قانون برخورد خواهد شد.


قانون جدید آئین دادرسی کیفری خلاء‌های قانونی سابق را مرتفع کرده است


در این نشست، بهرامی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح ضمن خوش آمدگویی به حاضرین و تسلیت به مناسبت شهادت حضرت جواد (ع) اظهار کرد: این سازمان در چهل و یک نقطه کشور استقرار دارد و تعداد قضات آن اعم از ستاد و صف 368 نفر است.


وی افزود: در این سازمان به پرونده‌ها با ظرافت و قاطعیت البته با حفظ حرمت اشخاص و در چارچوب مقررات قانونی رسیدگی می‌شود. با قانون جدید آئین دادرسی کیفری خلاء‌های قانونی سابق مرتفع شده و جرایم ارتکابی در حوزه ضابطین یا غیر از آن حسب مورد به صورت شفاف در سازمان یا دادگستری رسیدگی می‌شود.


وی اضافه کرد: دادن اختیارات بی حد و حصر به ضابطین و ارجاع زیاد پرونده به آن‌ها می‌تواند عوارض جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.


بهرامی در جهت هماهنگی و همکاری بیشتر با دادگستری در بخش‌های مختلف جهت برخورد قاطع‌تر با متخلفین و مجرمین اعلام آمادگی کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر