صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۱۴ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۴

چاپ مقاله عضو هیات علمی واحد تهران مرکزی در مجله ISI

«شبکه پارس: یک شبکه­ میان ارتباطی چند طبقه با قابلیت تحمل پذیری اشکال»، عنوان مقاله دکتر محسن جهانشاهی عضو هیات علمی و مدیر گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی است که در نشریه Journal of Parallel and Distributed Computing (Elsevier) به چاپ رسیده است.
کد خبر : 38806

به گزارش آنا، در این تحقیق, یک شبکه جدید میان ارتباطی با قابلیت تحمل پذیری اشکال ارائه شده است که ایشان نام آن را پارس نهاده اند. علاقه شدید این محقق به سرزمین پارس باعث شده است تا نام شبکه ابداعی خود را پارس بنامند. مجله JPDC با ضریب تاثیر 179/1 از اعتبار بسیار بالایی در رشته مهندسی کامپیوتر برخوردار است.


در چکیده مقاله عضو هیات علمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی آمده است:
شبکه های میان ارتباطی برای ارتباط بین گره ها در سیستم های چند پردازنده و همچنین ابرسیستم ها (ابرکامپیوترها) استفاده می شوند. این سیستم ها نیازمند ارتباط کارای بین پردازنده ها و ماژول های حافظه هستند و بنابراین، شبکه های میان ارتباطی به عنوان قلب پردازش های موازی و سیستم های چند پردازنده محسوب می شوند. شبکه های میان ارتباطی چند طبقه، گزینه اصلی برای استفاده در ابرکامپیوترها که شامل هزاران عدد عنصر پردازشی هستند، می باشند.


در این مقاله، یک کلاس منظم از شبکه های میان ارتباطی چند طبقه تحمل پذیر اشکال با نام شبکه پارس به همراه الگوریتم مسیریابی آن ارائه شده است. نتایج تحلیلی نشان میدهند که شبکه­ پارس دارای کارایی بهتری از شبکه های شناخته شده­ منظم ABN، ASEN، EGN و IEGN از لحاظ هزینه، تحمل پذیری اشکال، متوسط فاصله زمانی تا بروز شکست و قابلیت جایگشت است.


انتهای پیام/

ارسال نظر