صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۵۱ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۴

آشنایی با ششمین حریف ایران در مسابقات جهانی والیبال/ کار سخت مردان کواچ در اوزاکا

تیم ملی والیبال ایران در ششمین مسابقه خود در جام جهانی 2015 فردا برابر تیمی قرار می‌گیرد که در حمله عملکرد فوق العاده ای دارد.
کد خبر : 38729

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، دور دوم جا‌م جها‌نی والیبال از فردا در شهرهای اوزکا و تایاما در کشور ژاپن برگزار می‌شود که طبق برنامه تیم ‌ملی والیبال ایران در شهر اوزاکا به مصاف تیم ملی ایتالیا خواهد رفت. ملی‌پوشان ایران پیش از این از پنج بازی نخست خود دو برد مقابل ونزوئلا و تونس و سه باخت مقابل آرژانتین، لهستان و روسیه در کارنامه دارند. ایتالیا اما در پنج بازی نخست خود چهار برد کسب کرد. آنها کانادا، استرالیا، مصر و ژاپن را شکست دادند و تنها مقابل آمریکای مدعی مغلوب شدند.


حریف فردای شاگردان کواچ پس از برکناری «بروتو » چند بازیکن جدید به ترکیب خود اضافه کرده که مهمترین آنها «خوان تورنا» است؛ این بازیکن کوبایی الاصل است، اما «بلنجینی»، سرمربی جدید ایتالیا وی را به تیم ملی این کشور دعوت کرده است. پاسورهای سابق این تیم یعنی «تراویسا» و «برانوویچ» از ترکیب ایتالیا کنار گذاشته شده‌اند و یک پاسور جوان جایگزین آنها شده است. «لانزا» هم که در سال های گذشته اکثراً یک بازیکن ذخیره بود در این دوره از مسابقات با توجه به مصدومیت کوار و پارودی تبدیل به یک بازیکن ثابت شده که البته تا این جای مسابقات هم عملکرد بسیار خوبی داشته است.


نقطه ضعف این تیم را شاید بتوان دریافت اول دانست، اما در 5 بازی اخیر عملکرد فوق العاده ای در حمله داشتند. با وجود اینکه یک بازی را هم به آمریکا باختند، اما حدود 48 درصد در حمله اول موفق بودند؛ این در حالی است که آمار دریافت سالم آنها حدود 30 درصد است.


پاسور ایتالیایی ها جوان است و چندان علاقه ای به کارهای سرعتی ندارد؛ به طوری که «باتی» و «پیانو» که سرعتی زنان این تیم هستند تاکنون در مجموع حدود 40 اسپک بیشتر نزده اند. به این ترتیب باید گفت محوریت اصلی ایتالیا روی سه بازیکن به نام های «زایتسف»، «خوان تورنا» و «لانزا »است.


ایران اگر بتواند حداقل دو نفر از این بازیکنان را از جریان بازی خارج کند و عملکرد آنها را تحت تاثیر قرار دهد می تواند به نتیجه دلخواه برسد؛ البته نباید فراموش کنیم که لاجوردی پوشان در زدن سرویس خیلی خوب هستند و به نوعی این بخش هم از نقاط قوت آنها محسوب می شود. ایتالیا بعد از تغییر مربی، سبک بازی اش تقریباً شبیه آمریکا شده است و در مواقعی که با توپ های بد روبرو می شوند سعی می کنند توپ را به دست دفاع بزنند تا در ادامه حمله بهتری را ترتیب دهند.



انتهای پیام/

ارسال نظر