صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۲۱ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۴

نهمین همایش انجمن خون و سرطان کودکان برگزار می شود

دبیر اجرایی نهمین همایش سراسری انجمن خون و سرطان کودکان ایران و همایش بین‌المللی چالش‌ها در هماتولوژی و انکولوژی کودکان از برگزاری این همایش در 25 تا 27 شهریور ماه سال جاری خبر داد.
کد خبر : 38666

به گزارش گروه اجتماعی آنا، دکتر احسانی با بیان اینکه همایش مذکور با حضور اساتید خارجی برجسته این حوزه و اساتید ایرانی برتر برگزار می‌شود، گفت: مشکلاتی که در تشخیص و درمان بیماری‌های خون یا هماتولوژی در اطفال وجود دارد، در این همایش بررسی خواهد شد.


وی محل برگزاری را سالن همایش‌های بیمارستان محک در دارآباد تهران اعلام کرد و درباره محورهای اصلی همایش گفت: بیماری‌های سرطانی خونی، اختلال انعقادی، اختلال خونریزی دهنده، عدم پاسخگویی مغز استخوان و کاهش فعالیت مغز استخوان، تالاسمی و اختلالات هموگلوبین، بیماری‌های هموفیلی و غیره محورهایی هستند که در همایش بررسی خواهد شد.


دبیر اجرایی نهمین همایش بین المللی چالش‌ها در هماتولوژی و انکولوژی کودکان، افزود: برگزار کننده این همایش بین المللی، انجمن خون و سرطان اطفال ایران است که اکنون با حدود 80 عضو متخصص هماتولوژی در سراسر ایران فعالیت دارد.


احسانی عنوان کرد: از انجمن‌های مختلفی چون انجمن بین المللی تالاسمی، سرطان اطفال و بیماری‌های انعقادی با ما همکاری می‌کنند تا همایش را به بهترین صورت و با کیفیت بالای محتوایی برگزار کنیم.


وی با بیان اینکه مهمانان خارجی متعددی دعوت شده بودند که متاسفانه به دلیل زمان همایش که در آخر شهریور است بسیاری دعوت ما را نپذیرفتند، گفت: در حال حاضر 12 مهمان خارجی قول حضور در همایش را به ما داده‌اند که معتبرترین و برترین افراد در این حوزه هستند. دو مهمان از فرانسه خواهیم داشت که برترین‌های سرطان خون در دنیا هستند.


احسانی با بیان اینکه حدود 15 امتیاز بازآموزی برای شرکت کنندگان در همایش در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: از پزشکان عمومی گرفته تا تخصصی جراحان اطفال، متخصصان بیهوشی، علوم آزمایشگاهی، انتقال خون، پزشکی اجتماعی، پزشکان متخصص اطفال و متخصص خون، رادیوتراپیست‌ها و غیره امکان شرکت در همایش را دارند.


وی اضافه کرد: دو کارگاه آموزشی برای آموزش پرستارها در رابطه با مراقبت‌های بیماران سرطانی خواهیم داشت.کارگاه نحوه مصرف فرآورده‌های خونی و همچنین کارگاه اخلاق پزشکی در رابطه با بیماران سرطانی از دیگر برنامه‌های جنبی همایش خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر