صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۱:۱۹ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
امام جمعه موقت لارستان:

اتصال امام راحل به معنویت از ایشان شخصیتی منحصربه‌فرد ساخته بود

امام جمعه موقت لارستان گفت: امام خمینی(ره) همواره متصل به معنویت بود و این امر از ایشان فردی منحصربه‌فرد در جهان ساخته بود.
کد خبر : 386108

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از لارستان، عصر امروز مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال جانسوز معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) با حضور رئیس، اعضای هیئت‌رئیسه، استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان در این واحد دانشگاهی برگزار شد.


امام جمعه موقت لارستان با برشمردن فضائل و خصوصیات منحصربه‌فرد امام خمینی(ره) گفت: ایشان در ماه مبارک رمضان 10 ختم قرآن انجام می‌دادند و هر روز 10 جزء قرآن تلاوت می‌کردند و این نشان‌دهنده ارتباط بسیار نزدیک ایشان با معنویت و قرآن کریم بود.


حجت‌الاسلام محمد رمضانی با برشمردن ویژگی‌هایی که به‌تبع وجود امام خمینی(ره) در جهان به‌وجود آمد، اظهار کرد: به‌ برکت انقلاب اسلامی که در سایه رهبری حضرت امام خمینی(ره) به‌وجود آمد، تجدید حیات دینی و معنوی انسان معاصر شکل گرفت و امروز مشاهده می‌کنیم که در کشورهای اروپایی مردم به سمت خداشناسی و دینداری سوق پیدا کرده‌اند.


وی، بطلان نظریه‌های ضد دینی، برائت جهانی از عقاید الحادی و احیای تفکر دینی در میان سیاست‌مداران را از دیگر ویژگی‌های ایجاد شده در جهان معاصر دانست و افزود: نظریه‌پرداز مارکسیستی گفته بود که امروز مردم از گرسنگی ماوراء‌الطبیعه رنج می‌برند و این همان گرسنگی معنوی است که به دلیل ارتباط نداشتن انسان با خدا شکل گرفته است.


امام جمعه موقت لارستان، افزایش تلاش جهانی برای آشنایی با اسلام را از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد انقلاب امام خمینی(ره) یاد کرد و توضیح داد: به عقیده یکی از استادان دانشگاه آمریکا، هیچ صدایی در قرن بیستم مثل صدای این رهبر مقتدر، جهان را به لرزه نیاورده و امروز کلاس‌های دین‌شناسی یکی از دروس مورد علاقه در دانشگاه‌های غرب است.


رمضانی، آهنگ عزیمت انسان را به قلمرو تاریخی دیگر و جدا از مدرنیته ویژگی دیگر خواند و متذکر شد: به گفته متفکران غربی، در قرن اخیر هر انقلابی که شکل گرفت، همسو با مدرنیته بود و تنها انقلاب اسلامی ایران بود که در مقابل مدرنیته به وقوع پیوست و شکل گرفت.


وی در بخش پایانی سخنان خود به فضایل والای امام خمینی(ره) اشاره و تصریح کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی با وجود تمام مشغله‌هایی که داشت؛ اهل مطالعه و در اوج قدرت، شجاعت و اقتداری که داشت،  همیشه متصل به معنویت بود و این امر از امام خمینی(ره) فردی منحصربه‌فرد در جهان ساخته بود که از هیچ قدرت غیر الهی ترس و واهمه‌ای نداشت.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر