امام خمینی(ره) شخصیت منحصربهفرد و جهانی بود
مهدی باقری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در بندرعباس با تسلیت فرارسیدن ایام جانگداز رحلت امام خمینی(ره) و قیام خونین 15 خرداد، این روزها را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست که در برگ زرین تاریخ انقلاب و اذهان مردم ثبت شده است.
وی با اشاره به مبارزات امام خمینی(ره) در طول تاریخ معاصر، وی را شخصیتی مبارز، منحصربهفرد و کاریزما دانست که مبارزات او تأثیرات عمیقی بر حرکتهای مردم ایران گذاشت و راه را برای سقوط رژیم ستمشاهی هموار کرد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، مبارزات امام خمینی(ره) را در راستای فرهنگ انقلابی و اسلامی برشمرد و افزود: مبارزه ایشان برای کسب مقام و منصب نبود؛ بلکه برای احیای دین اسلام و جلوگیری از گسترش فساد و ظلم بود و این مهم موجب شد که تمام پیشنهادات مالی و مقامی را زیرپا بگذارد و برای هدف بزرگ و متعالی خود که همان اسلام ناب محمدی بود، مبارزه کند.
باقری اضافه کرد: سالها مبارزه، تبعید، زندان و شکنجه نتوانست اندکی بر اهداف بزرگ امام خمینی(ره) تأثیر بگذارد و وی را از ادامه کار منصرف ساخته یا او را خسته کند؛ بلکه امام هر روز مصممتر از دیروز راه مبارزه را در پبش میگرفت و برای احیای اسلام و دین خدا جانانه تلاش میکرد.
وی، نقش امام خمینی(ره) را در مبارزه با رژیم طاغوت منحصربهفرد خواند و توضیح داد: مبارزات امام و سخنان وی آنچنان تأثیری بر قشر جوان آن زمان گذاشت که ملت را یکپارچه مقابل رژیم پهلوی قرار داد و مبارزاتی مانند قیام 15 خرداد حاصل همین اندیشههای مبارزهطلبانه امام بود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان با گرامیداشت یاد شهدای 15 خرداد و سایر شهدای انقلاب اسلامی؛ آنان را میراثدار اصلی و صاحبان بهحق انقلاب خواند و یادآور شد: ترویج اندیشههای شهدا به نسل جوان و انتقال فرهنگ شهادتطلبی، ایثار و مبارزه به این قشر میتواند جوانان امروز را در شناخت انقلاب شکوهمند اسلامی بهخوبی یاری و انقلاب را در مقابل هجمههای دشمنان بیمه کند.
باقری متذکر شد: مبارزات امام خمینی(ره) با دشمن موجب شد تا جوانان دانشجو با مطالعه تاریخ انقلاب و علل مخالفت امام راحل با ادامه رژیم ظالم پهلوی با هویت انقلاب و علت مبارزه آشنا شوند و ببینند که این مبارزه چگونه برای اهداف متعالی انسانی شکل گرفت و امام در طول چند دهه مبارزه ذرهای از هدف خود منحرف نشد.
انتهای پیام/4078/4062/
انتهای پیام/