صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۴۳ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
نوبهار:

«نسیماه» روح حضور مردم را روی آنتن برد

تهیه‌کننده برنامه «نسیماه» می‌گوید که این برنامه موفق شده تا روح حضور مردم را روی آنتن ببرد.
کد خبر : 386021

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، برنامه «نسیماه» به عنوان جنگ شبانه ماه مبارک رمضان امسال از شبکه نسیم روی آنتن رفت. این برنامه با اجرای بهمن هاشمی در فضای باز بوستان جوانمردان تولید و پخش شد.


حمید نوبهار تهیه‌کننده «نسیماه» در گفتگویی روند ساخت و اهداف تولید این برنامه و همچنین احتمال ادامه آن را بیان کرده است که مشروح آن را در ادامه از نظر می‌گذرانید.


برنامه تلویزیونی «نسیماه» اجرایی صحنه‌ای [استیجی] دارد و مردم در فضای باز می‌توانند بیننده آن باشند. فکر می‌کنید تا امروز با توجه به ایام ماه مبارک رمضان استقبال کافی از این برنامه صورت گرفته است؟


برنامه «نسیماه» کار مشترکی از شبکه نسیم و شهرداری تهران بود که در بوستان جوانمردان در منطقه 22 تهران اجرا می‌شد. با توجه به اجرای این برنامه در بوستان جوانمردان و فضای باز، هر شب تقریباً مهمانان متعددی را در برنامه داشتیم و شب‌ها حدود 2 تا 4 هزار نفر تماشاگر صحنه اجرا [استیج] بودند. حتی شب‌ها برای میزبانی از مردم گرفتار کمبود جا می‌شدیم. فکر می‌کنم این برنامه در نوع خودش و در بین برنامه‌های این‌چنینی ماه رمضان توانست مخاطب خودش را چه در بخش حضوری یعنی خانواده‌هایی که در بوستان حاضر می‌شدند و چه در پخش تلویزیونی راضی نگه دارد. البته باید این مسئله را روابط عمومی سازمان صدا و سیما اعلام و تأیید کند، اما فکر می‌کنم با توجه به نوع کار، مخاطب خاص خودش را داشته است.


با توجه به اینکه به فصل تابستان نزدیک هستیم و چنین برنامه‌هایی در زمان تعطیلات مدارس و دانشگاه‌ها مورد توجه مردم قرار می‌گیرد، آیا ایده‌ای برای ادامه «نسیماه» در این ایام دارید؟


با یکی دو اسپانسر جدیدی که برنامه پس از پخش پیدا کرده، وارد گفتگو شده‌ایم که در تابستان برنامه «نسیماه» را ادامه دهیم.


آیا بخش تازه‌ای به «نسیماه» اضافه خواهد شد؟


با توجه به صحبت‌هایی که انجام شده و اگر نهایی شود، قرار است بخشی نمایشی را به برنامه اضافه کنیم و فارغ از استندآپ و خواننده‌هایی به صورت زنده در برنامه خواندند، فکر می‌کنیم بخش نمایشی جالب خواهد بود. هنوز این اقدامات و تصمیمات با شبکه و اسپانسر نهایی نشده است و در صورتی که مورد پذیرش قرار بگیرد، ما هم کارمان را شروع می‌کنیم.


استفاده از بهمن هاشمی و اجرای او در «نسیماه»‌ بر چه اساسی انجام شده است و او چه ویژگی‌هایی داشت که مناسب اجرای این برنامه بود و آیا در ادامه با او برای «نسیماه» همکاری خواهید داشت؟


انتخاب بهمن هاشمی توافقی بین ما به عنوان برنامه‌ساز با شهرداری تهران و شبکه نسیم بود. بهمن هاشمی از انرژی و هوش خاصی برخوردار است که برای اجرای برنامه‌هایی پرهیجان گزینه مناسبی محسوب می‌شود. با توجه به خصوصیت او، صحنه‌گردانی‌ای که در برنامه انجام می‌دهد و مدل اجرای او و گفتگویی که با هنرمندانی که مهمان ما بودند، داشتند، در نوع خودش بی‌نظیر بود و یک وجه جدیدی از بهمن هاشمی فارغ از بحث‌های پلاتویی دیدیم. گفتگوهای او بر اساس شناخت و آگاهی کاملی توسط گروه محتوایی برنامه پشتیبانی می‌شد و ماحصل آن روی آنتن می‌رفت. من به عنوان تهیه‌کننده از اجرای او راضی بودم و در آینده یکی از کسانی که اجرای برنامه را برعهده می‌گیرند، قطعاً بهمن هاشمی خواهد بود.


به عنوان تهیه‌کننده، تفاوت برنامه‌های استیجی و استودیویی را چطور می‌بینید و فکر می‌کنید مردم کدام نوع برنامه را بیشتر دوست دارند؟


این سبک برنامه‌هایی که مردم در استودیو حضور دارند، قبلاً در شبکه نسیم تجربه شده است ولی برنامه‌هایی مثل «دورهمی» و «خندوانه» نمونه‌ای از این برنامه‌ها هستند که بسیار مورد استقبال قرار گرفتند و مردم با توجه به تعداد محدودی که می‌توانستند در برنامه حضور پیدا کنند، در این برنامه‌ها شرکت کردند. برنامه‌های استیجی تفاوت محسوسی با برنامه‌های استودیویی دارند و ما می‌توانیم پذیرای تعداد بیشتری از مردم باشیم. من حتی شاهد بودم مردم از شهرستان‌های اطراف تهران در بوستان جوانمردان برای برنامه «نسیماه» حضور پیدا می‌کردند. این برنامه‌ها روح و هیجان خوبی به مردم می‌دهد. این برنامه‌ها محدودیتی برای حضور پیر و جوان، کودک و بزرگسال ندارد و این ترکیب، برنامه را زنده نگه می‌دارد. ما حدود سه ساعت استیج می‌رفتیم و با این زمان با توجه به محدودیت کنداکتور تلویزیون و شبکه، همه آن را پخش نمی‌کردیم، اما همان چیزی که پخش می‌شد، روح حضور مردم از روی آنتن منتقل و حفظ می‌شد. من معتقدم هر چقدر مردم حضور داشته باشند و آنها را در برنامه‌سازی دخیل کنیم، تأثیر روحی و روانی برنامه عمیق‌تر می‌شود.


آیا ساخت برنامه استیجی سخت‌تر از تولیدات استودیویی نیست؟


به هر حال این برنامه‌ها سختی‌های خاص خودش را دارد، اما شادی و هیجانی که در چهره مردم می‌بینیم سختی کار را از یادمان می‌برد. برنامه‌هایی که در فضای باز اجرا می‌شوند چندین گروه کاری را درگیر می‌کنند. در همین ماه رمضان چندین بار باد و باران شدید داشتیم که می‌توانست در کار ما اختلال ایجاد کند که خوشبختانه این اتفاق نیفتاد. من از شهرداری تشکر می‌کنم که در این بخش به ما خیلی کمک کردند. همین‌طور از محمد احسانی؛ مدیر شبکه نسیم، مهدی توکلی‌زاده؛ مدیریت تأمین برنامه شبکه نسیم و امجدی که مدیریت پخش این شبکه را بر عهده دارد، تشکر می‌کنم.


منبع: روزنامه صبا


انتهای پیام/4104/


انتهای پیام/

ارسال نظر