صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۸ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۴

آغاز مجمع عمومی سالیانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با حضور نماینده ایران

مجمع عمومی سالیانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از امروز در شهر وین و با حضور نمایندگان کشورهای عضو آغاز شد و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.
کد خبر : 38589

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری انا به‌نقل از خبرگزاری فرانسه، «علی اکبر صالحی» معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران قرار است در این کنفرانس پنج روزه علاوه بر سخنرانی، با برخی از همتایان خود از دیگر کشورها دیدار و مذاکره کند. «صالحی» از روز پنج‌شنبه گذشته در وین به‌سر می‌برد.


براساس این گزارش، دستور کار این دوره از مجمع عمومی آژانس، تقویت فعالیت‌ این نهاد در زمینه علوم و فناوری هسته‌ای، انتخاب اعضای شورای حکام آژانس، گزارش امنیت هستهای سال 2015 و گزارش همکاری‌های فنی سال 2014 است.


در گزارشی که درباره متمم بودجه سال 2016 آژانس روز 11 سپتامبر منتشر شد، فهرستی از اقدامات درج شده است که هزینه‌های اضافی برای بودجه سال 2016-2017 آژانس به‌دنبال دارد. از جمله این موارد هزینه‌های مرتبط با ایران است که «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس پیشتر در نشست اضطراری شورای حکام در 25 آگوست (3 شهریور) گفته بود آژانس برای ایفای نقش خود درباره آن به بیش از 10 و نیم میلیون دلار بودجه اضافی نیاز دارد.


اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی به‌وسیله ایران و نظارت آژانس بر حسن اجرای توافق جامع هسته‌ای ایران و گروه 5+1 (برجام) از جمله این موارد است.


مدیرکل آژانس گفته بود که تاکنون هزینه‌های اضافی راستی‌آزمایی و بازرسی از برنامه هسته‌ای ایران با مشارکت کشورهای عضو و خارج از بودجه سالانه آژانس تأمین شده است و مبلغ 800 هزار یورو در ماه که آژانس برای این کار دریافت کرده بود، آخر ماه آگوست پایان می‌یابد.


قرار است موضوع تصویب بودجه اضافی برای آژانس در جریان مجمع عمومی بررسی شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر