صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۹ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۴

ابوالفضل جلیلی: در سال‌های اخیر کودکان از کتاب فاصله گرفته‌اند

چیزی که امروز والدین کودکان باید توجه زیادی به آن داشته باشند این است که باید کودکان را وادار به کتاب خواندن کنند زیرا در سال‌های اخیر شاهد بودیم که فاصله زیادی بین کودکان و کتاب بوجود آمده است و این امر ضرر زیادی برای کودکان دارد.
کد خبر : 38538

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از ستاد خبری اولین جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی، ابوالفضل جلیلی کارگردان سینما با بیان این مطلب گفت: «کودکان ما باید از کودکی با لغات و مفهوم آن‌ها آشنا شوند تا در بزرگسالی بتوانند نامه بنویسند و بدانند از کلمات در چه زمانی باید استفاده کنند.»


جلیلی افزود: «البته نکته قابل تامل این است که حتی بزرگسال‌های ما نیز به دلیل مشغله‌های زیاد زندگی رغبتی به کتاب خواندن ندارند و در چنین شرایطی طبیعی است که در دست کودکانمان نیز کتاب نبینیم و آن‌ها با کتاب غریبه باشند. بنابراین باید در این زمینه مسوولان تدابیر لازم را بیندیشند.»


وی ادامه داد: «به جرات می‌توانم بگویم که حس و حالی که ما در زمان کودکی داشتیم امروز دیگر در میان کودکان وجود ندارد و به نوعی شادی در کودکان رنگ باخته است.»


این کارگردان سینما درباره تفاوت کودکان امروز با زمان گذشته گفت: «همان‌طور که می‌دانید کودکان امروز با کودکان زمان ما خیلی متفاوت هستند حتی نوع صحبت‌هایشان هم فرق می‌کند.»


وی ادامه داد: «کودکی زمان ما با بازی‌های پرتحرکی که انرژی زیادی هم از ما می‌گرفت؛ سپری شد؛ اما امروز وبه ویژه در سال‌های اخیر شاهد هستیم که کودکان بیشتر با بازی‌های مجازی سرگرم هستند. بنابراین با ترویج کالاهای فرهنگی از جمله کتاب‌های مناسب، بازی‌های رایانه‌ای متناسب با کودکان و نوجوانان و حتی نوشت افزارهای داخلی و معرفی آن‌ها به خانواده‌ها می‌توان قسمتی از این مشکل را از میان برداشت.»


جلیلی گفت: «با حمایت از تولید کنندگان کالاهای فرهنگی در کشور و توزیع آثار آن‌ها با قیمت مناسب می‌توان بسیاری از خانواده‌ها را به سمت و سوی استفاده از کالاهای داخلی کشاند و از طرفی کودکان و نوجوانان خود را با فرهنگ و تمدن کشور خود مأنوس کرد.»


وی در پایان برگزاری جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی با رویکرد کودکان و نوجوانان را راهکاری مناسب برای آشنایی کودکان با کالاهای فرهنگی کشور و تاریخ و تمدن ایران دانست.


انتهای پیام/

ارسال نظر