صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۴ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
رئیس اورژانس کشور:

31 نفر جان خود را در حوادث جوی از دست دادند

رئیس اورژانس کشور گفت: به دلیل رعدوبرق و صاعقه‌هایی که در چند وقت اخیر در کشور رخ داد 31 نفر جان خود را از دست دادند.
کد خبر : 385353

پیرحسین کولیوند در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و پزشکی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: تغییرات جوی از اواسط اردیبهشت‌ماه بیشتر مناطق کشور را تحت تأثیر قرارداد و همین موضوع سبب شد در برخی از مناطق خصوصاً مناطق کوهستانی شاهد رعدوبرق و صاعقه‌های شدید باشیم.


وی با تأکید بر اینکه متأسفانه در این حوادث تعدادی از شهروندان جان خود را از دست دادند، ادامه داد: بر اساس آمار اورژانس کشور از 17 اردیبهشت‌ماه تا 10 خردادماه 31 نفر براثر سوانح جوی جان خود را از دست دادند.


رئیس اورژانس کشور گفت: این حوادث در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، زنجان، خراسان رضوی و جنوبی، چهارمحال بختیاری، اصفهان، کرمانشاه، کردستان، فارس، خوزستان، کرمان، لرستان، مرکزی، کهگیلویه و بویر احمد و گیلان رخ‌داده و افراد فوتی بیشتر در مناطق کوهستانی این استان‌ها ساکن بوده‌اند.


کولیوند با تأکید بر اینکه 71 نفر نیز در حوادث جوی مصدوم شده‌اند، تصریح کرد: 12 نفر از افراد مصدوم بر اثر سیل، 39 نفر براثر صاعقه و 20 نفر نیز به خاطر توفان دچار حادثه شده و به مراکز درمانی منتقل‌ شده‌اند.


وی با توصیه به افرادی که در این مناطق زندگی می‌کنند، بیان کرد: حتماً از شرایط آب و هوایی منطقه زندگی خود در این فصل سال مطلع باشید و اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که احتمال وقوع صاعقه و رعد و برق وجود دارد در زمان تغییر هوا خود را به پناهگاه برسانید و تا این شرایط پایان نیافته است از آنجا خارج نشوید.


انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

ارسال نظر