صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در تالار اندیشه حوزه هنری؛

مراسم بزرگداشت حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی، سید آزادگان 20 خرداد در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.
کد خبر : 385171

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، هرساله با فرارسیدن 12 خرداد ماه یاد و خاطره سید آزادگان سید علی‌اکبر ابوترابی در اذهان آزادگان زنده می‌شود. در 12 خرداد 1379 سید آزادگان حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی به همراه پدر بزرگوارش سید عباس ابوترابی در مسیر زیارت امام هشتم (ع) در یک سانحه رانندگی به دیار حق شتافتند.


دوران دفاع مقدس و جبهه‌های حق علیه باطل روحانیون زیادی را به خود دیده است و بسیاری از روحانیون بودند که علاوه بر انجام وظایف تبلیغی، در جبهه‌ها اسلحه نیز به دست گرفتند و در مقابل دشمن بعثی تا پای جان ایستادند و به شهادت رسیدند. حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی از آن دسته از روحانیونی بود که در ابتدای جنگ در جبهه‌های جنوب کشور به جنگ با دشمن متجاوز مشغول شد. اما حضور در جبهه برای سید آزادگان جوری دیگر رقم خورد و او در 26 آذر 1359 بعد از شلیک آخرین گلوله‌های خود، به اسارت نیرو‌های عراقی درآمد.


حضور پربرکت و تأثیرگذار حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی که به سید آزادگان معروف شد، به‌مدت 10 سال میان آزادگان در اردو‌گاه‌های عراقی آنقدر حکایت‌های شنیدنی دارد که او را به مرادی برای آزادگان مبدل ساخت و اکنون نیز بعد از گذشت دیر زمانی از اسارت، آزادگان روایت‌های ایثار حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی را هنوز تکرار می‌کنند.


حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی پس از 10 سال اسارت در زندان‌های عراق، به همراه دیگر آزادگان به میهن اسلامی بازگشت. او که پس از بازگشت از اسارت هنوز آثار شکنجه‌های حزب بعث را با خود همراه داشت، حضور خود را در جبهه‌ای دیگر لازم دید و با کاندیدا شدن در انتخابات مجلس شورای اسلامی، توانست نماینده مردم تهران در مجلس چهارم و پنجم شود. او همچنین به‌عنوان عضو و مؤسس جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی فعالیت‌های چشمگیر و مستمری داشت.


گفتنی است؛ حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی در 12 خرداد 1379 در مسیر تشرف به بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) در اثر سانحه رانندگی به همراه پدر بزرگوار خود حجت‌الاسلام سید عباس ابوترابی دارفانی را وداع گفت و آسمانی شد. حوزه هنری به رسم یادبود و بزرگداشت رحلت این روحانی عالیقدر، مراسمی را در خرداد ۲۰ خرداد ساعت 17/30 در تالار اندیشه حوزه هنری تدارک دیده است. این مراسم که با حضور مسئولان کشوری و لشکری برگزار می‌شود فرصتی را برای بزرگداشت سید آزادگان حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی پدید آورده است.


انتهای پیام/4100/


انتهای پیام/

ارسال نظر