صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۳:۱۶ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
حسین یکتا:

برای کار محیط خدایی درست کنید

راوی دفاع مقدس گفت: برای کار محیط خدایی درست کنید و محیط خدایی نیز نیازمند دوستانی خدایی است.
کد خبر : 385072

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، عصر امروز مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم و روایتگری دفاع مقدس با حضور محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حسین یکتا از راویان دفاع مقدس و جمعی از دانشجویان این دانشگاه در محل مجتمع دانشگاهی نیایش دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار شد.



در این مراسم دانشجویان در محفلی به جمع‌خوانی قرآن پرداخته و پس از تلاوت یک جز از قرآن کریم، امیر عباسی از مداحان جوان در شب زیارتی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مداحی کرد.



حسین یکتا از راویان کاروان‌های راهیان نور و رزمندگان دوران دفاع مقدس، به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز با حضور در این مراسم پای سفره افطاری دانشجویی نشسته و با دانشجویان گفتگو کرد.



برای کار خود محیط خدایی درست کنید


حسین یکتا در این مراسم با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و تشریح فضای آن دوران، گفت: دانشجویان باید بدانند که چرا در جبهه که گلوله، آتش، گرما و سرما بود، به رزمندگان خوش می‌گذشت و پای رزمندگان در پشت جبهه و شهر بند نمی‌شد؟ چرا با وجود تمام سختی‌ها اصرار به حضور در جبهه وجود داشت؟


وی در تشریح سخنان خود بیان کرد: دلیل اشتیاق رزمندگان برای حضور در جبهه‌ها این بود که به جایی رفته بودیم که خدایی بود، به دستور کسی رفتیم که خدایی بود و دوستانمان هم خدایی بودند، آن‌جا آسایش نبود ولی آرامش وجود داشت.



راوی دوران دفاع مقدس با اشاره به ازخودگذشتگی‌هایی که در آن دوران وجود داشت، عنوان کرد: دوستی‌ها طوری بود که از میان گلوله‌ها همدیگر را بیرون می‌کشیدند؛ اکنون آیا دوستی دارید که در سیل گناه و میان میدان مین گناه شما را بیرون بکشد.


وی خطاب به دانشجویان اظهار کرد: در آن دوران دوست‌ها روی میدان مین می‌خوابیدند تا رفقایشان از روی آن‌ها عبور کند، الان دوست‌ها همدیگر را روی میدان مین گناه می‌اندازند و خود عبور می‌کنند.


یکتا در توصیه‌ای به دانشجویان گفت: سعی کنید دوستانی داشته باشید که همدیگر را از گناه نجات دهند، سعی کنید با اهل بیت(ع) دوستی کنید و در دوستی خود نیز صادقانه رفتار کنید.


این راوی دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: اگر با اهل بیت(ع) دوست شدید، کارهایتان برکت خواهد داشت، برای خود محیط خدایی درست کنید؛ در این چند روز رمضان و شب‌های قدر نسیمی خدایی بر شما وزیده است، از این فرصت استفاده کنید تا محیط دل را خدایی کنید.



وی تصریح کرد: ما به جبهه رفتیم، آن‌جا دانشگاه بود، دانشگاه آزاد و اسلامی اما الان دانشجویان به دانشگاه آمده‌اند و دانشگاه جبهه شده است و دانشجویان افسران جوان جنگ نرم هستند.


انتهای پیام/۴۱۱۵/


انتهای پیام/

ارسال نظر