صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۶ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۴
مدیرکل نظارت بر فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو:

مایعات اسیدی معطر مجوز نخواهند گرفت

مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: شرکت‌های تولیدی مایعات اسیدی و قلیایی قوی، ملزم به استفاده نکردن از رنگ‌های جذاب و اسانس و نیز استفاده از قفل کودک در بسته بندی‌ها شده‌اند.
کد خبر : 38507

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، هدایت حسینی گفت: با توجه به آمارهای رسیده از برخی بیمارستان‌های تخصصی کودکان در مورد مصرف خوراکی مواد سوزاننده مانند مایعات اسیدی و قلیایی و لوله بازکن‌ها توسط کودکان به دلیل داشتن رنگ‌های شاد و طرح‌های جذاب روی بسته بندی‌های این‌ گونه مواد، طی بخشنامه‌ای به معاونان غذا و دارو سراسر کشور اعلام شد که شرکت‌های تولیدی این فرآورده‌ها را ملزم به استفاده از قفل و درپوش کنند تا به راحتی توسط کودکان باز نشود.


وی افزود: همچنین به معاونت‌های غذا و دارو سراسر کشور اعلام شده تا به شرکت‌های تولید مایعات قلیایی اعلام کنند که از رنگ‌ها و طرح‌های جذاب در بسته‌بندی این محصولات استفاده نکنند.


حسینی تصریح کرد: همچنین درمورد محلول‌های لوله بازکن که مشمول اخذ پروانه ساخت از این اداره کل نیستند، طی نامه‌ای مراتب فوق به سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام شده است.


مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو به بخشنامه دیگر اعلام شده به معاونان غذا و دارو سراسر کشور اشاره کرد و گفت: شرکت‌های تولید کننده جرم‌گیر، سفید کننده و محصولات مشابه مجاز به کاربرد اسانس در این‌ گونه محصولات نبوده و موظفند با صدور مجوز برای مایعات اسیدی معطر مخالفت کنند.


حسینی یادآور شد: اکنون تعدادی از محصولات نسبت به اصلاح بسته‌بندی اقدام کرده‌اند که نمونه‌های آن به این اداره کل ارسال شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر