صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۶:۵۵ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
رجبی مطرح کرد;

لزوم توجه به مدیریت زمان در نوسازی ناوگان حمل‌ و نقل ریلی

مدیرعامل رجا با اشاره به انعقادتفاهم‌نامه بین وزارت راه و سازمان برنامه‌وبودجه گفت: باید به مدیریت زمان توجه شود تا بیشترین بهره را از این اعتبار تخصیصی ببریم.
کد خبر : 384630

محمد رجبی در گفتگو با خبرنگار حوزه مسکن و شهرسازی گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه بخشی از تخصیص اعتبار 2 هزار میلیارد تومانی سازمان برنامه‌وبودجه برای نوسازی واگن‌های حمل‌ونقل ریلی است، اظهار کرد: این مقدار در قالب بسته نوسازی واگن‌ها در اختیار شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی قرار خواهد گرفت و باید برای تخصیص بقیه آن نیز به‌موقع اقدام شود.


وی با تشریح ردیف اعتباری این تفاهم‌نامه خاطرنشان کرد: این اعتبار ذیل بند الف تبصره 18 ماده‌ واحده قانون بودجه سال 1397 کل کشور ابلاغ‌ شده است و هدف آن حمايت از خوشه‌های صنعتی، بافت‌های فرسوده و طرح‌های حمل‌ونقل عمومی است که از محل اعتبارات تملك دارايی‌های سرمايه‌‌ای واگذار می‌شود.


مدیرعامل رجا دراین‌باره ادامه داد: این اعتبار در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه به شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی پرداخت می‌شود و آن‌ها باید در مدت مقرر این تسهیلات را با بانک عامل تعیین‌شده تسویه کنند.


رجبی در این خصوص افزود: وزارت راه باید به‌گونه‌ای عمل می‌کرد که این اعتبار در پایان سال قبل نهایی می‌شد تا زمان طلایی سه ماه آغازی امسال  از دست نمی‌رفت.


وی هزینه نوسازی هر واگن را حدود 1.2 میلیارد تومان برآورد کرد و تصریح کرد: بسته اعتبار تخصیصی بین همه شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی مسافری و باری تقسیم خواهد شد بنابراین منتظر هستیم تا سهم رجا از این اعتبار مشخص شود.


مدیرعامل رجا با توجه به الزام تفاهم‌نامه بر پایان کار تا پایان سال جاری، افزود: در بهترین شرایط و با لحاظ زمان باقیمانده و میزان اعتبار موجود، پیش‌بینی من آن است که حداکثر 90 واگن رجا بتواند در قالب این طرح بازسازی شود که در مقایسه با تعداد واگن‌های فرسوده رجا این تعداد حدود 30 درصد نیاز ماست.


رجبی با تشریح مشکلات اقتصادی که شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی با آن مواجه هستند خاطرنشان کرد: در بهترین شرایط بازسازی همین تعداد واگن نیز فقط تا 15 درصد به درآمد رجا خواهد افزود و این موضوع مشکلات مالی ما را برطرف نخواهد کرد.


وی با تشریح شعار بین‌المللی حمل‌ونقل توضیح داد: در دنیا حمل‌ونقل عمومی با پارامترهای سریع، ایمن و ارزان بودن، برآورد می‌شود به همین دلیل باید توجه کرد  اعتبار تخصیصی فقط به ایمن بود ناوگان کمک خواهد کرد و نباید از آن به‌عنوان افزایش ظرفیت حمل مسافر یا بار یادکرد.


مدیرعامل رجا با اشاره به فرا رسیدن ایام سفرهای تابستانی، تصریح کرد: نوسازی واگن‌های مسافری به معنی خارج کردن برخی واگن‌ها از سیر است که این خود هم از ظرفیت جابجایی مسافر و هم از درآمد شرکت‌های مسافری خواهد کاست.


انتهای پیام/4129/4083/


انتهای پیام/

ارسال نظر