بابت نوسازی واگنهای مسافری از اعتبار تخصیصی سهمی نداریم
احمدرضا صبری در گفتگو با خبرنگار حوزه مسکن و شهرسازی گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، با اشاره به تخصیص اعتبار سازمان برنامهوبودجه، موضع تبصره 18 قانون بودجه سال 97، اظهار کرد: در این دوره ما واگنی برای بازسازی نداریم و احتمالاً در سال آینده از چنین اعتباری برای بازسازی ناوگان خود استفاده خواهیم کرد.
وی دراینباره افزود: اگر اعتباری بابت خرید ناوگان تخصیص یابد در آن صورت ما نیز از آن بهرهمند خواهیم شد ولی به نظرم باید تا سال بعد منتظر بمانیم.
مدیرعامل شرکت قطارهای مسافری نورالرضا با تشریح خط اعتباری 2 هزار میلیارد تومانی سازمان برنامهوبودجه برای حملونقل ریلی تصریح کرد: بخشی از این اعتبار برای نوسازی ناوگان فرسوده تخصیصیافته است و بقیه در صورت تخصیص باید برای خرید ناوگان نو هزینه شود.
صبری با اشاره به ظرفیت صنایع داخلی خاطرنشان کرد: صنایع داخلی توان خود را برای نوسازی واگنها در قالب این طرح صرف خواهند کرد و طبیعتاً تا پایان این پروژه نمیتوان از توان آنها برای تولید واگن نو استفاده کرد.
وی با مقایسه هزینههای نوسازی یک واگن با ساخت آن، خاطرنشان کرد: ساخت یک واگن در حدود 10 میلیارد تومان هزینه دارد که با این رقم میتوان حداقل 5 واگن فرسوده را بازسازی کرد و به همین دلیل شاید در گام اول به نوسازی توجه شده است تا بخشی از مشکلات شرکتهای حملونقل ریلی برطرف شود.
مدیرعامل شرکت قطارهای مسافری نورالرضا تقارن سفرهای تابستانی با نوسازی واگنهای مسافری را اجتنابناپذیر دانست و گفت: در حال حاضر هر زمان که امکان بازسازی ناوگان فرسوده فراهم میشود باید از آن حداکثر استفاده را برد و شرکتهای حملونقل این همزمانی را مدیریت خواهند کرد تا بخشی از مشکلات تعمیر و نگهداری آنها برطرف شود.
انتهای پیام/4129/4083/
انتهای پیام/