صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۲:۴۵ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
امام جمعه موقت لارستان:

استادان گروه معارف تأثیر دروس را مضاعف كنند

امام جمعه موقت شهرستان لارستان عنوان كرد که استادان گروه معارف با فضائل اخلاقی خود تأثیرات دروس معارف را مضاعف كنند.
کد خبر : 384524

حجت‌الاسلام محمد رمضانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در لارستان به بررسی نقش مبانی اسلامی و تأثیر مثبت و سازنده آن بر روی نسل جوان پرداخت و اظهار کرد: اگر جوان ما در فضایی دینی و اسلامی تربیت یافته و با فرهنگ و نگرش اسلامی بزرگ شده باشد؛ عمل و اندیشه او توحیدی شده و سخن و گفتارش هم الهی می‌شود.


وی ادامه داد: وقتی جوان ما مبدأ و منتهای حیات  خود را متصل به خدا ببیند، بدون تردید در برابر خداوند متعال احساس مسئولیت کرده و همین  احساس مسئولیت سد بزرگی در برابر تباهی‌ها و انواع رذایل اخلاقی ایجاد می‌كند.


مدیرگروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان متذكر شد: وقتی انسان خود را وابسته به حق بداند در برابر بندگان خدا هم متواضع است و جامعه‌ای كه  در آن افراد،  الهی فكر و عمل كنند، حس نوع‌دوستی، كمك به آسیب‌دیدگان جامعه، فرهنگ گره‌گشایی و ایثار و ازخودگذشتگی، نهادینه شده و انسان‌ها خود را خدمتگزار هم می‌دانند و آن اجتماع به سمت رشد و تعالی به پیش می‌رود.


رمضانی به نقش  ریشه‌های اعتقادی جوانان در مبارزه با جنگ نرم دشمن اشاره كرد و افزود:  این امر نمی‌گذارد كه یك جوان دریچه دل خود را به سوی هر فكر و اندیشه‌ای كه با نگرش الهی او منافات دارد، باز كند و در واقع، تقوای برخاسته از اعتقادات دینی به او مصونیت داده و اجازه نمی‌دهد كه شبیخون فرهنگی دشمنان نظام اسلامی، بینش و گرایش‌های او را تحت تأثیر قرار دهد.


وی با توجه به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و اعتقادی در مراكز علمی عنوان كرد: هر مركز علمی برای رشد و بالندگی خود و نیز مواجه‌نشدن با ركود و عقبگرد، نیاز به كار فرهنگی و برنامه‌های اثرگذار معنوی دارد؛ به‌علاوه ارتقای كیفی هر نهاد و مجموعه‌ای در گرو نشاط و شادابی همه دست‌اندركاران آن مجموعه است و این مهم، جز با كار فرهنگی حاصل نمی‌شود.


امام‌جمعه موقت لارستان نقش سازنده گروه معارف در دانشگاه‌ها را یادآور شد و بیان كرد: هدف اصلی گروه معارف در دانشگاه‌ها، اسلامی‌كردن هرچه بیشتر فضای دانشگاه و معنویت بخشیدن به ذهن و جان دانشجویان است كه سرمایه‌های اصلی و گرانقدر ایران اسلامی هستند.


رمضانی خاطرنشان كرد: فلسفه  قراردادن دروس معارف اسلامی در دانشگاه‌ها، تأثیرگذاری این دروس در حیات علمی و سایر ابعاد زندگی دانشجویان است؛ از این رو استادان برجسته گروه معارف، علاوه بر توان علمی و آموزشی از فضائل اخلاقی و معنوی بهره‌مندند تا قدرت  تأثیرگذاری این دروس را مضاعف كنند.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر