صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۳۱ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۴

رئیس مجلس خبرگان رهبری: قم مرکز بروز انقلاب فکری بشریت است

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت قانون مداری و تدبیر در امور گفت: اجرای قانون و تدبیر رمز موفقیت در انجام وظایف است.
کد خبر : 38450

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، آیت‌الله محمد یزدی امروز -یکشنبه 22 شهریورماه- در دیدار با سید مهدی صادقی استاندار قم، شهر مقدس قم را مرکز بروز انقلاب فکری در جامعه بشریت خواند و افزود: امروز به برکت امام خمینی‌(ره)، دنیا به قم نگاه ویژه‌ای دارد.


وی پیدایش، دوام و قوام انقلاب اسلامی را از قم دانست و تصریح کرد: دشمنان انقلاب‌های زیادی را تغییر داده‌اند، اما پشتوانه روحانیت و انقلابیون اصیل موجب ناکامی دشمن در این عرصه شده است.


رئیس مجلس خبرگان رهبری بعد زیارتی قم را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: وجود حوزه‌های علمیه و مراکز علمی معتبر از ویژگی‌های منحصر به فرد این شهر است.


یزدی در ادامه قانون‌مداری در نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان مهمترین تکیه‌گاه مسئولان را مورد تأکید قرار داد و افزود: تدبیر در کلیه امور و اجرای قوانین رمز موفقیت در انجام وظایف است.


سید مهدی صادقی، استاندار قم نیز در این دیدار، خدمت در قم را توفیق الهی دانست و با اشاره به راهبردهای کاری خود، گفت: رهنمودهای علما و مراجع عظام سرلوحه کار مدیران ادارات است.


استاندار قم تهیه و تدوین سند چشم‌انداز قم و تعیین اولویت‌های اساسی آن را مورد توجه قرار داد و افزود: حرکت رو به جلوی استان قم بر اساس یک الگوی برنامه‌ریزی شده خواهد بود.


نماینده عالی دولت در استان با اشاره به نقشه راه توسعه استان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌ها برای رشد همه جانبه استان براساس طرح آمایش سرزمین و طرح تفضیلی شهر قم است.


وی جایگاه فرهنگی و دینی قم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: استفاده از پتانسیل‌های فرهنگی و مذهبی این شهر در دستور کار مسئولان استان است.


صادقی همچنین مسئله کاهش منابع آبی قم را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: تغییر الگوی کشت و اصلاح روش مصرف از مهمترین راه‌های مقابله با این چالش است.


انتهای پیام/

ارسال نظر