صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۶:۲۲ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۸
مفرحی در گفتگو با آنا:

آموزش عالی در 40 سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است

استاد دانشگاه خلیج فارس گفت: آموزش عالی در 40 سال گذشته رشد قابل توجهی داشته و در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی پیشرفت‌های خوبی نصیب جمهوری اسلامی شده است.
کد خبر : 384204

مسعود مفرحی در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره جلسه کارگروه‌های تخصصی برنامه‌ریزی و گسترش آموزش عالی اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی به مقوله آموزش عالی در کشور توجه خاصی شده و رشد قابل توجهی در این زمینه در چهل سال گذشته شاهد هستیم.


وی افزود: در زمینه آموزشی، پژوهشی، جذب دانشجو، جذب هیئت‌علمی و... پیشرفت‌های بسیاری نصیب جمهوری اسلامی شده است. از نظر کمی رشد خوبی داشته‌ایم و در شرایط فعلی باید به کیفی‌سازی که رویکرد اصلی وزارت علوم است، بپردازیم.


استاد دانشگاه خلیج فارس با بیان اینکه در پروژه کیفی کردن دانشگاه‌ها باید بازنگری جدی صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: باید بررسی شود در کدام زمینه‌ها به خطا رفته‌ایم که اصلاح انجام بگیرد؛ وزارت علوم، طرح کیفی‌سازی را از مجموعه خود آغاز کرده و جلسات کارگروه‌های تخصصی برنامه‌ریزی و گسترش آموزش عالی در همین راستا برگزار شده است.


مفرحی تصریح کرد: 70 کارگروه در وزارت علوم تشکیل شده که در هر کارگروه، 15 نفر از اعضای هیئت‌علمی حضور دارند. این تعداد از اساتید، باید برای چهار میلیون دانشجو برنامه‌ریزی کلان آموزشی انجام دهند و آنان را در تراز اسلام ناب تربیت کنند.


وی عنوان کرد: نسل جوان امروز با نسل جوان چهل سال پیش متفاوت است، آرزوها، مشکلات و تمایلات او با نسل اول و دوم انقلاب تفاوت دارد. باید برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم به‌روز شده و براساس جوان امروزی طراحی شود.


استاد دانشگاه خلیج فارس در پایان خاطرنشان کرد: یکی از اشکالات جلسه کارگروه‌های تخصصی برنامه‌ریزی و گسترش آموزش عالی که از طرف وزارت علوم برگزار شد این بود که افراد حاضر در جلسه فقط شنونده بودند. باید برنامه را به‌گونه‌ای طراحی می‌کردند که میان اساتید و مسئولان آموزش عالی پرسش و پاسخ صورت بگیرد و دو طرف به بحث و تبادل‌نظر بپردازند.


انتهای پیام/4118/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر