صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۴ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۸

تأکید رئیس سازمان ثبت اسناد بر ترویج سند رسمی در کشور

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: برخی اقدامات که در تضعیف اعتبار اسناد رسمی و در راستای رواج اسناد عادی صورت می‌گیرد به مصلحت جامعه نیست.
کد خبر : 383818

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از قوه قضائیه، ذبیح‌اله خدائیان در دیدار با اعضای شورای عالی سردفتری با بیان اینکه برخی اقدامات که در تضعیف اعتبار اسناد رسمی و در راستای رواج اسناد عادی صورت می‌گیرد به مصلحت جامعه نیست اظهار کرد: سند رسمی در راستای ایجاد آرامش و امنیت و اعتبار بخشی به عقود و قراردادها در جامعه ایجاد شده و بنابر تأکیدات ریاست قوه قضائیه باید هرچه بیشتر در جهت ترویج و تحکیم آن اقدام کرد.


وی با اشاره به اهمیت کار دفاتر اسناد رسمی در تعامل با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: سلامت و موفقیت این دو مجموعه به هم گره خورده است و سازمان ثبت وظیفه دارد این شبکه بزرگ حقوقی را حمایت، هدایت و نظارت کند.


رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فرهنگ‌سازی و پژوهش‌های حقوقی و فقهی در باب اهمیت و اعتبار اسناد رسمی و همچنین ترویج آن در جامعه با همکاری حوزه، دانشگاه و رسانه را از وظایف مهم شورای عالی سردفتری و کانون‌های سردفتران و دفتریاران استانی برشمرد و خاطرنشان کرد: شکی نیست که زمان زیادی از تصویب قوانین ثبتی و سردفتری و همچنین دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های این بخش گذشته و باید این موارد با کار کارشناسی و پژوهش، مطابق با شرایط روز مورد تجدیدنظر  قرار گیرند.


خدائیان الکترونیکی شدن فرآیندهای ثبتی را اقدامی متناسب با نیازهای امروز و آتی جامعه عنوان کرد و افزود: سازمان ثبت آمادگی دارد با تعامل و همفکری شورای عالی سردفتری کاستی‌های موجود در سامانه ثبت آنی و سایر سامانه‌های الکترونیکی ثبتی را شناسایی و در راستای ارتقاء و بهبود آن تلاش کند.


در ابتدای این دیدار اعضای شورای عالی سردفتری ضمن تقدیر از نگاه جامع ذبیح‌اله خدائیان به‌عنوان رئیس جدید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، به بیان برخی مشکلات موجود و انتظارات جامعه سردفتری کشور پرداختند.


انتهای پیام/4110/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر