صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۴۶ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
بر اساس مطالعات جدید؛

مؤسسات آموزش عالی نقشی در توسعه مهارت‌های عمومی ندارند

مطالعات جدید نشان می‌دهد مؤسسات آموزش عالی نقشی در توسعه مهارت‌های عمومی ندارند.
کد خبر : 383797

به گزارش خبرنگار حوزه‌ دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از تایمز هایر اجوکیشن، نتایج یک مطالعه جدید حاکی از آن است بخش عظیمی از توسعه مهارت‌های ریاضی و ادبی افراد بر عهده مدرسه‌هاست.


با وجود اینکه دانشگاه‎ها در سراسر جهان تحت فشار هستند تا تقاضای بازار کار را برطرف کنند و نیروی انسانی با مهارت حل مسئله و باسواد تربیت کنند؛ اما نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که آموزش عالی نقشی در پرورش این ویژگی‌ها در دانشجویان ندارد.


مطالعات دانشمندان استرالیایی حاکی از آن است که فرد بخش بزرگی از مهارت‌های عمومی را در مدرسه می‌آموزد و دانشگاه نقش ناچیزی در توسعه آن ایفا می‌کند.


بخشی از سازمان همکاری‌های اقتصادی و برنامه توسعه، توانایی‌ ریاضی و خواندن نوجوانان 15 ساله و  بخش دیگری توانایی و مهارت افراد بالغ را ارزیابی می‌کند.


 دانشمندان استرالیایی با مقایسه نتایج افراد بالغ و نوجوانان 15 ساله از 31 کشور جهان به این نتیجه رسیدند که توسعه مهارت‌های عمومی در دانشگاه اتفاق نمی‌افتد. نتایج مطالعه جدید نشان می‌دهد که مدرسه نقش حائز اهمیتی در توسعه مهارت‌های عمومی فرد دارد.


انتهای پیام/4107/4021/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر