صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۳ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
در انگلستان؛

دانشگاه‌ها به‌ندرت از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند

دانشگاه‌های انگلستان استفاده چندانی از تکنولوژی‌های روز ندارند. هوش مصنوعی باید با توجه نیازهای دانشجویان مورد استفاده قرار بگیرد.
کد خبر : 383747

به گزارش خبرنگار حوزه‌ دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اجوکیشن دایو، وقتی بحث استفاده از هوش مصنوعی در آموزش می‌شود، آموزش عالی انگلستان حرفی برای گفتن ندارد. هوش مصنوعی انقلاب صنعتی دیگری را به ارمغان آورده است اما این بار انگلستان فاصله زیادی تا رتبه برتر دارد.


آموزش عالی انگلستان هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های وابسته به آن را مانند کشورهای دیگر توسعه نمی‌دهد. این کشور مانند گذشته در صدر فهرست برترین کشورهای توسعه‌‌دهنده هوش مصنوعی نیست.


درست است که مؤسسات آموزش عالی این کشور در تحقیقات و توسعه هوش مصنوعی به سرعت در حال پیشرفت هستند اما در استفاده و تجاری‌سازی این تکنولوژی با سرعتی حلزون‌وار حرکت می‌کنند. این کندی به‌خصوص در بخش آموزش عالی انگلستان به وضوح قابل مشاهده است.


 آموزش عالی انگلستان باید چیزهای زیادی درباره هوش مصنوعی یاد بگیرد و با چالش‌های مسیر روبه‌رو شود. باید روش‌های آموزشی و یادگیری خود را عوض کنند تا بتوانند انتظارات دانشجویان را برآورده ساخته و آنها را برای بازار کار آینده آماده کنند.


هوش مصنوعی و روبات‌ها در نقش‌هایی هر چند کوچک در آموزش مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال ابزارها و تجهیزات آموزشی وجود دارد که می‌تواند نقش بسیار مفیدی را در آموزش عالی ایفا کند.


برای مثال ابزاری وجود دارد که می‌تواند به صورت بلادرنگ صحبت‌های یک فرد را زیرنویس کند یا ابزار ترجمه‌ای که می‌تواند سخنرانی‌ها را برای افرادی که به زبان‌های دیگر صحبت می‌کنند، ترجمه کند.


تکنولوژی‌های آموزشی نقشی حیاتی در آموزش و یادگیری قرن بیست و یکم دارند. رویکردهای آموزشی مدرن نه تنها سرعت یادگیری را بالا می‌برد بلکه میزان دسترسی افراد به تحصیلات را نیز افزایش می‌دهد.


انتهای پیام/4107/4021/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر