صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۴۲ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۸
بروجردی مطرح کرد:

ضرورت اعلام موضع مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره لوایح پالرمو و CFT

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام باید درباره پالرمو و CFT اعلام موضع کند.
کد خبر : 383278

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از خانه‌ ملت، لایحه الحاق دولت ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته ملی (پالرمو) و الحاق دولت ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم ( CFT) را یادآور شد و اظهار کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام بنا بر قانون موظف است در مورد این دو لایحه به جهت اختلاف نظر مجلس و شورای نگهبان اعلام نظر کند.


نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این لوایح باید مسیر قانونی خود را طی کند و در نهایت خروجی از این مسیر اعلام شود؛ بنابر این مجمع تشخیص نظام باید در مورد لوایح پالرمو و CFT اعلام موضع کند.


وی در ادامه یادآور شد: دولت یا شخص آقای رئیس‌جمهور هم پیش از تعیین تکلیف و اعلام نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام به لحاظ قانونی نمی‌تواند این لوایح را به مرحله اجرا درآورد.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: اجرای لوایح پیش از اعلام موضع مجمع تشخیص مصلحت نظام را نمی‌توان در قالب اختیارات ویژه رئیس‌جمهور تعریف کرد.


انتهای پیام/4123/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان 0 نظر
ناشناس
23:29 - 1398/03/02
به نام خدا
موضوع:
الزام دولت به درخواست از گروه ویژه اقدام مالی موسوم به FATF به منظور:
1- پایان دادن به استفاده ابزاری از این گروه جهت هوشمندسازی تحریم‌های آمریکا علیه ایران
2- قرار دادن ایران در لیست کشورهای همکار
سلام علیکم
بر اساس اصل ۷۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، عهدنامه ‏ها، مقاوله ‏نامه ‏ها، قراردادها و موافقت ‏نامه ‏‏های بین ‏المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد. با این وجود دولت پس از مذاکرات با گروه ویژه اقدام مالی موسوم به FATF در خرداد ۱۳۹۵ در یک اقدام خودسرانه در برابر این گروه متعهد شد ۴۱ الزام و خواست این گروه را اجرا کند و بلادرنگ تا حدی که می‌توانست نسبت به اجرای ۳۹ مورد از این الزامات اقدام نمود که هزینه های زیاد و بعضاً غیر قابل جبرانی را طی سه سال به ملت تحمیل نمود تا آنجا که رئیس گروه ویژه اقدام مالی که خود یک آمریکایی ضد ایرانی است و سابقه دستیاری معاون وزارت خزانه داری آمریکا در خصوص مدیریت تحریم ایران را در پرونده خود دارد، در گزارش به کنگره آمریکا اعلام نمود که رسیدن دلار در ایران به مرز ۱۴ هزار تومان حاصل زحمات این گروه بوده است. گروه ویژه اقدام مالی در طول این سه سال به عنوان ابزار هوشمندسازی تحریم‌های آمریکا علیه ایران عمل کرده است و همانگونه که رئیس این گروه هم اعلام کرد بالا رفتن نرخ ارز و کاهش شدید ارزش پولی ملی و قفل شدن اقتصاد کشور ناشی از همکاری سخاوتمندانه دولت با این گروه به ویژه تبادل اطلاعات مالی و ارائه گزارش به این گروه و پایبندی به خواسته‌های آنها مبنی بر ممنوعیت ورود ارز و طلا به کشور و پرهیز از فعالیت‌های غیر رسمی بوده است.
لذا دولت باید ضمن درخواست عدم تصویب لوایح استعماری پالرمو و CFT از مجمع تشخیص مصلحت نظام، در اسرع وقت از FATF در خواست نماید که حداکثر تا خرداد ۹۸ به استفاده ابزاری از این گروه جهت هوشمندسازی تحریم‌های آمریکا علیه ایران با ارائه ی تضمین های لازم پایان دهد و ایران را در لیست کشورهای همکار FATF قرار دهد. چنانچه FATF نسبت به این امر تمکین ننماید، دولت ملزم به تعلیق ادامه اجرای الزامات و همکاری با FATFبوده و باید در برابر ملت و قوه قضائیه به دلیل این اقدام خودسرانه ی نابجا و پرهزینه پاسخگو باشد.