صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۳۴ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
رئیس دانشگاه آزاد سیرجان:

دانشگاه‌ها در کنار آموزش‌های آکادمیک به افکار نو نیاز دارند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان گفت: قشر دانشجو اندیشه و افکار نو دارد؛ بنابراین باید دانشگاه‌ها علاوه بر آموزش‌های آکادمیک از اندیشه دانشجویان استفاده کنند.
کد خبر : 382908

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از سیرجان، علی یعقوبی‌پور صبح امروز در کرسی آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان با موضوع «چرا در جبهه مقاومت می‌جنگیم» با بیان اهمیت برگزاری این‌گونه نشست‌ها اظهار کرد: قشر دانشجو اندیشه و افکار نو دارد؛ بنابراین باید در دانشگاه‌ها در کنار آموزش‌های آکادمیک زمینه مطرح‌شدن این تفکرات برای دانشجویان فراهم شود.


وی اضافه کرد: یکی از این زمینه‌ها برگزاری کرسی آزاداندیشی است و دانشجو می‌تواند با آزادی در هر موضوعی بحث و پرسش کند و این کرسی‌ها فرصت‌های بسیار ارزشمندی برای دانشجویان است.


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان نیز در مورد برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و اهمیت آن گفت: کرسی‌های آزاداندیشی یکی از ضرورت‌های مهم برای دانشگاه‌هاست و اهمیت کرسی‌های آزاداندیشی به این دلیل است که موجب می‌شود در اثر گفتگو و تبادل‌نظر، سطح آگاهی دانشجو نسبت به مسائل بالا برود، منطق گفتگو را یاد بگیرد و تحمل پذیرش نظر مخالف را تمرین کند.


اصغر حدیدی افزود: امیدواریم این کرسی‌ها فرصت مناسبی برای بیان آزادانه دیدگاه‌های دانشجویان باشد و بتوانیم فضای مناسبی در دانشگاه برای طرح و بیان اندیشه‌های دانشجویان به وجود بیاوریم.


یکی از استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان نیز که به‌عنوان داور این موضوع در جلسه حضور داشت، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران با گسترش مرزهای مجازی خود در کشورهای محور مقاومت از جمله عراق و سوریه و حتی دورتر به دنبال قوام‌بخشی به این اندیشه خود است.


محمد منتظری تشریح کرد: نگرش‌های دینی و اعتقادی از قبیل دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) و حمایت از مظلومان عالم نیز از عوامل مهم و مؤثر در این حضور به شمار می‌آید.


وی با نگاه گذرا به میزان هزینه‌های طرفین برای رسیدن به منافع ژئواستراتژیک اظهار کرد: کاملاً مشخص است که دستاوردهای حاصل از این حضور به‌مراتب از هزینه‌های آن بیشتر بوده و منافع کوتاه‌مدت و بلندمدت ملت ایران در گرو این هزینه‌هاست.


انتهای پیام/4078/4121/


انتهای پیام/

ارسال نظر