صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۰ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۴

عربستان: مراسم حج امسال طبق برنامه برگزار می‌شود

پادشاهی سعودی روز گذشته (شنبه) اطمینان داد که با وجود حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام که در آن 107 نفر جان خود را از دست دادند، برگزاری مراسم حج طبق معمول برگزار می‌شود.
کد خبر : 38289

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شبکه «العربیه» به‌نقل از مقام‌های مسئول عربستان گزارش کرد: حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام هیچ‌گونه تاثیر منفی بر مراسم حج نخواهد گذاشت و بخش‌های آسیب‌دیده مسجد در روزهای آینده ترمیم و مراسم طبق معمول برگزار خواهد شد.


براساس این گزارش، روز جمعه به‌دنبال وقوع طوفان و سپس سقوط جرثقیل در صحن مسجدالحرام، دست‌کم 107 نفر جان خود را ازدست دادند که در میان قربانیان حادثه فردی ایرانی نیز وجود دارد.


صدها هزار مسلمان از سراسر جهان تاکنون برای به جا آوردن مراسم حج وارد مکه شده‌اند. قرار است مناسک حج از هشتم ذی‌الحجه (31 شهریور) آغاز شود.


یکی از فاجعه‌بارترین حوادث خونین سال‌های گذشته مراسم حج، جان باختن 340 نفر از زائران و حجاج در سال 1385 (2006) است که این تعداد به اضافه 290 نفر زخمی به‌دنبال ازدحام شدید در هنگام رمی جمرات، قربانی اقدامات ناقص و ناهماهنگ مسئولان سعودی برای برقراری نظم شدند. همچنین در سال 1386 (2004) نیز در اتفاقی مشابه در اطراف ستون رمی جمرات، به‌دنبال فشار و ازدحام جمعیت 251 نفر کشته و 244 نفر زخمی شده بودند.


گزارش‌های رسیده نشان می‌دهد که عملیات ترمیم بخش‌های آسیب دیده مسجدالحرام تا فردا (دوشنبه) پایان می‌یابد و روز سه‌شنبه طبق معمول، روز استقبال از هزاران نفر از زائران مکه مکرمه خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر