تجربه جنگ تحمیلی راه برونرفت از تحریم
محمدجواد عاصمیپور در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، با بیان اینکه وقتی متوجه شدیم شرکتهای اروپایی همچون توتال یا استایل اویل برای فعالیت اقتصادی به ایران نمیآیند باید اقدامات لازم را انجام میدادیم، تشریح کرد: ما باید با توجه به شرایط به وجود آمده طبق شرایطی که در جنگ تحمیلی داشتیم اقدام میکردیم و از توانمندیهای داخلی برای بهبود شرایط استفاده کنیم.
عاصمیپور با اشاره به طرح ژنریک که در زمان جنگ مورداستفاده قرار میگرفت، تصریح کرد: در زمان جنگ وقتی ما را تحریم کردند گفتیم بهترین کار این است که از توانمندی داخلی استفاده کنیم و تا آنجایی که توان وجود دارد برای پیشبرد کارها استفاده کنیم و هر جا که کمبودی وجود داشت حالا به هر روشی فقط آن مورد کمبود را از خارج کشور وارد کنند.
این کارشناس مدیریت در ادامه افزود: وقتی ما میتوانستیم یک ساختمان را تا سقف بسازیم با توجه به توان داخل این کار انجام میشد و فقط موردی که در داخل توانش وجود نداشت مثل آبگرمکن را میگفتیم از خارج با روشهای مختلف وارد کنند که همین امر سبب شد در اکثر موارد موفق شویم.
عاصمیپور با انتقاد از نبود عزمی برای مشورت با مدیران قدیم و باتجربه گفت: به جای اینکه مستر جک و مستر فلانی را بیاورند و از آنها مشورت بگیرند از این توانایی قدیمیها استفاده کنند.
انتهای پیام/4092/4083/پ
انتهای پیام/