صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۵ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۴

وزیر دفاع از مناطق دوم و سوم نیروی دریایی ارتش بازدید کرد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از امکانات سطحی و زیرسطحی دریای عمان و یگان‌های نیروی دریایی ارتش مستقر در کنارک شهرستان چابهار بازدید کرد.
کد خبر : 38146

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سردار سرتیپ حسین دهقان در بازدید از سواحل کنارک چابهار با بیان اینکه «حضور نیروی دریایی زمینه ساز توسعه سواحل مکران است و این نیرو با تمام توان آمادگی همکاری با دیگر نهادها و سازمان‌ها در این رابطه را دارد»، اظهار کرد: بنا بر شرایط منطقه در گذشته واحدهای نظامی زودتر از سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها در این منطقه مستقر شده‌اند و این موضوع باعث شده که امروز نیز نیروی دریایی با تاکیدات رهبر معظم انقلاب در سواحل مکران پیشرو باشد.


وزیر دفاع خاطر نشان کرد: خوشبختانه با استقرار واحدهای تولیدی و اقتصادی و مشارکت بخش خصوصی شاهد توسعه بیش از پیش سواحل مکران خواهیم بود.


وی افزود: اجرایی‌شدن برنامه‌های توسعه‌ای دولت و بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص توسعه سواحل مکران از اولویت‌های کاری دولت یازدهم است.


امیر دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز در این مراسم گفت: ایجاد زیرساخت‌ها و حضور مقتدرانه نیروی دریایی در سواحل مکران نوید‌دهنده توسعه این سواحل در آینده نزدیک است.


سیاری افزود: عزیمت صیادان به آب‌های دور و امنیت شناورهای کشور در اقیانوس هند نتیجه حضور مقتدرانه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران است.


بر اساس این گزارش، دهقان همچنین از نزدیک از روند پیشرفت کاری طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی در حال احداث و کارهای زیربنایی منطقه از جمله پروژه ساخت منازل سازمانی کارکنان منطقه و دیگر پروژه‌های درحال ساخت در بندر راهبردی جاسک قرار گرفت و از آنها بازدید کرد.


منطقه دوم دریایی ولایت در سال 1387 طی ابلاغ منویات مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا، در بندر راهبردی جاسک در فاصله 320 کیلومتری بندرعباس استقرار یافته است.


آغاز عملیات اجرایی پروژه مجتمع یوتولیتی مکران با حضور وزیر دفاع


همچنین با حضور وزیر دفاع عملیات اجرایی پروژه یوتولیتی متمرکز شهرک پتروشیمی مکران آغاز شد. در این مراسم محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، اکبر ترکان مشاور عالی رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی هماهنگی مناطق آزاد، اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان و مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل تسنن زاهدان و تنی چند از مقامات ارشد کشوری و لشکری و معتمدین محلی در محل شهرک پتروشیمی مکران در منطقه آزاد چابهار حضور داشتند.


همچنین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم با اشاره به وظیفه ذاتی نیروهای مسلح در برقراری امنیت، کمک به رفع محرومیت از طریق سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی را همسو با این وظیفه دانست و تاکید کرد: چنانچه افزایش امنیت ناشی از سرمایه‌گذاری در مناطق محروم در نواحی مرزی باشد، بهتر است و کاملا با دکترین دفاعی جمهوری اسلامی مطابقت دارد.


وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر توسعه سواحل مکران، گفت : اجرایی‌شدن برنامه‌های توسعه‌ای دولت و بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص توسعه سواحل مکران از اولویت‌های کاری دولت تدبیر و امید است.


دهقان از تمامی دستگاه‌های اجرایی، امام جمعه، استاندار و سایر مقامات محلی خواست تلاش کنند که سرمایه‌های جذب‌شده زودتر به بار بنشیند و اثرات مثبت آن در رفاه مردم قابل لمس باشد.


وی با بیان اینکه ما به دنبال توسعه پایدار بدون پیامدهای منفی محیط زیستی هستیم ،تاکید کرد: این پروژه به دنبال اشتغال‌زایی برای مردم غیر‌بومی نیست و اشتغال‌زایی مردم بومی از اولویت‌های آن به شمار می‌رود.


انتهای پیام/

ارسال نظر