صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۶:۲۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
استاد نمونه دانشگاه آزاد:

بازدید هیئت‌های دانشگاهی از صنایع برای تعالی پژوهش ضروری است

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا گفت: بازدید هیئت‌های دانشگاهی و پژوهشی از صنعت گام موثری است که خوب است در برنامه دفاتر ارتباط با صنعت قرار بگیرد.
کد خبر : 381315

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مراسم معرفی و تجلیل از اساتید نمونه کشوری دانشگاه آزاد اسلامی هفته گذشته با حضور حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان مرکزی برگزار شد.


در این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از ۱۴ استاد نمونه کشوری دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۸ تجلیل شد.


به همین دلیل گفتگویی با علیرضا نظام‌زاده عضو هیئت علمی گروه شیمی تجزیه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا انجام شده است.


نظام‌زاده از سال 78 به‌ عنوان هیئت علمی گروه شیمی تجزیه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا با دانشگاه آزاد اسلامی وارد همکاری شده است. در کارنامه وی دو کتاب تألیفی با همکاری سایر مولفان دیده می‌شود. در طی 20 سال خدمت در دانشگاه آزاد اسلامی 115 مقاله تخصصی در مجلات معتبر داخلی و خارجی در زمینه تصفیه آب و زدودن آلاینده‌ها از وی منتشر شده است.


علیرضا نظام‌زاده در گفتگو با آنا درباره پیشرفت کیفی و مسئله‌گرایی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به اشرافیت و شناختی که به دانشگاه‌های دولتی در اختیار است، می‌توان به قطعیت اذعان کرد که پیشرفت‌ها و اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه علمی و پژوهشی کشور بی‌نظیر بوده است.


وی افزود: بهره‌وری و مدیریت منابعی که در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی به‌چشم می‌خورد در دانشگاه‌های دولتی دیده نمی‌شود و این نقطه مثبتی است که در سپهر تعالی دانشگاه می‌درخشد. موفقیت‌هایی که بنده به آنها نائل شده‌ام مرهون دانشجویان پرتلاش و با پشتکار دانشگاه آزاد اسلامی است و بسیاری از دانش‌آموختگان دانشگاه امروز در مدارج عالی تحصیلی و شغلی موجب افتخار شده‌اند.


استاد نمونه کشوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه امروز دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه‌های مطرح دولتی کشور قابل رقابت است، تصریح کرد: شاید دهه اول دانشگاه آزاد اسلامی صرف تجربه‌اندوزی و تکمیل امکانات دانشگاه شده است، ولی اکنون دانشگاه در دهه سوم فعالیت خود به بلوغ رسیده و اقدامات موثری در حوزه دانش‌بنیان داشته است.


نظام‌زاده تصریح کرد: فقط صدور و ابلاغ بخشنامه‌ها برای ارتباط با صنعت کافی نیست و باید برای ایجاد یک ارتباط پویا با صنعت اقدامات جدی انجام بگیرد. بازدید هیئت‌های دانشگاهی و پژوهشی از صنعت گام موثری است که خوب است در برنامه دفاتر ارتباط با صنعت قرار بگیرد.


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا با اشاره به لزوم همراهی صنعت با دانشگاه بیان کرد: یکی از ایراداتی که نظام پژوهشی کشور دچار آن شده، قبول نکردن جواب منفی و نتایج شکست یک پژوهش است. این‌گونه نیست که نتایج همه پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها مثبت باشد و باید نتایج و تجربیات منفی نیز مورد توجه و قابل‌قبول تلقی شود.


انتهای پیام/4107/4116/


انتهای پیام/

ارسال نظر