آغاز بهرهبرداری از پلهای تلسکوپی فرودگاه بندرعباس
به گزارش گروه استانهای خبرگزاری آنا از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمود امانیبنی از آغاز بهرهبرداری از پلهای تلسکوپی (Airbridge) فرودگاه بندرعباس خبر داد و گفت: این پلها پیش از آغاز سال جدید در سفر وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد؛ اما آغاز بهرهبرداری از آنها به علت نیاز به تأمین تجهیزات هندلینگ تاکنون به تعویق افتاده بود.
وی ادامه داد: اکنون شرکت هندلینگ سامان استفاده از این پلها را آغاز کرده و ایرانایر نیز در روزهای آینده استفاده از آنها را آغاز خواهد کرد.
مدیرکل فرودگاههای هرمزگان در توضیح ضرورت استفاده از پل تلسکوپی در فرودگاه گفت: رفاه حال مسافران، تسریع در سوار و پیادهشدن به هواپیما و ارتقای ضریب ایمنی مهمترین دلایل استفاده از پلهای تلسکوپی است. با استفاده از این پلها تردد خودروها در فرودگاه به حداقل رسیده و مسافران نیز ناچار نیستند در هوای گرم بندرعباس برای ورود به ترمینال در فضای آزاد تردد کنند.
امانیبنی افزود: با توجه به ارتفاع بلند این پلها، هواپیماهایی که بزرگتر از فوکر ۱۰۰ هستند میتوانند از آن استفاده کنند و فعلاً برنامهای برای استفاده هواپیماهای ATR و فوکر ۱۰۰ از پلهای تلسکوپی وجود ندارد.
برنامههای توسعهای فرودگاههای هرمزگان
مدیرکل فرودگاههای استان هرمزگان در ادامه به سایر برنامههای توسعهای فرودگاههای این استان در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: توسعه اپرون فرودگاه یکی از مهمترین برنامههای فرودگاه بندرعباس در سال ۹۸ است. اکنون قرارداد این طرح منعقد و عملیات آن آغاز شده است. با توسعه اپرون تعداد استندها از ۸ به ۱۰ و تعداد تاکسیویها از ۲ به ۳ ارتقا خواهد یافت.
وی ادامه داد: برنامه دیگر، بهسازی ترمینال یک فرودگاه است که از آن برای پروازهای خارجی استفاده میشود. این برنامه با مساعد شدن هوا آغاز شده و تعویض بدنه، سقف و کف ترمینال را شامل میشود.
امانینبی بهروزرسانی سامانه کمک ناوبری فرودگاه بندرعباس را از دیگر برنامههای سال ۹۸ این اداره کل دانست و گفت: شرکت فرودگاهها برنامه دارد تا تمام دستگاههای کمک ناوبری کشور را بهروزرسانی کند و این اتفاق در سال ۹۸ برای فرودگاه بندرعباس خواهد افتاد.
مدیرکل فرودگاههای هرمزگان افزود: در نیمه اول سال ۹۸، عملیات نصب و بهرهبرداری سامانه کمک ناوبری DVOR/DME در فرودگاههای بندرلنگه و ابوموسی به پایان میرسد. این عملیات اکنون در فرودگاه بندر لنگه ۸۰ درصد و در فرودگاه ابوموسی ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
این مدیر فرودگاهی با بیان اینکه احداث ساختمان جدید ایمنی زمینی فرودگاه بندر لنگه با توجه به فرسودگی و ظرفیت پایین ساختمان قبلی در سال ۹۸ آغاز شده است، گفت: دیوارکشی فرودگاههای میناب، پارسیان و بستک نیز به منظور نگهداشت فرودگاهها برای شرایط اضطراری و امداد و نجات در دست اقدام است.
انتهای پیام/4103/4062/
انتهای پیام/