صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۵۷ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
حاجی‌ابراهیمی:

زائران سمنانی با مسائل آموزشی حج آشنا شدند

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه تهران گفت: در آستانه اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی، زائران سمنانی با مسائل آموزشی حج آشنا شدند.
کد خبر : 380325

حجت‌الاسلام امیرمسعود حاجی‌ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار حوزه حج و زیارت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، از برگزاری همایش متمرکز زائران حج تمتع در شرق و غرب استان سمنان خبر داد و گفت: همایش متمرکز زائران حج تمتع 1398 در شرق استان سمنان در شهر شاهرود و همچنین در غرب استان سمنان در شهر سمنان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.


وی افزود: در این همایش حجت‌الاسلام حمید عبداللهیان امام جمعه موقت شاهرود با بیان آیاتی از قرآن در خصوص فریضه حج، این سفر را دعوتی از جانب خدای متعال برای زائران دانست.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه تهران ادامه داد: حج باید باعث خودسازی و تعالی فضایل اخلاقی در زائران شود؛ زیرا این سفر مایه وحدت مسلمانان جهان است.


حاجی‌ابراهیمی افزود: در ادامه محمد حسنی از پزشکان هیئت مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر درباره نکات پزشکی و بهداشتی این سفر نکاتی را بیان کرد و در پایان این همایش، آموزش عملی مناسک حج توسط یکی از روحانیان کاروان‌های حج تمتع و جمعی از زائران به‌صورت نمادین برگزار شد.


همچنین همایش متمرکز زائران حج تمتع غرب استان سمنان در سالن شهدای بسیج شهرستان سمنان با حضور مسئولان استانی برگزار شد و در این مراسم حجت‌الاسلام سید اکبر حسینی‌نژاد رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به آیات و روایات درباره عظمت سفر پرخیر و برکت حج، زائران را به استفاده معنوی هر بیشتر در ایام حضور در سرزمین وحی دعوت کرد.


انتهای پیام/4072/4090/


انتهای پیام/

ارسال نظر