صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۱ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
وزیر آموزش و پرورش:

مدارس در امر سیاستگذاری باید مستقل باشند

وزیر آموزش و پرورش گفت: مصمم هستیم مدرسه به عنوان یک هویت مستقل روی پای خود بایستد و امر و فرمان خارج از مدرسه کاهش یابد.
کد خبر : 380037

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از آموزش و پرورش، سیدمحمد بطحایی در بازدید از شهرستان‌های شهریار، شهرقدس و ملارد از پروژه‌های مختلف مدرسه‌سازی که در این مناطق در حال اجرا است بازدید و روند اجرایی و عملیات ساخت آن‌ها را از نزدیک بررسی کرد.


وی پس از انجام بازدید از پروژه‌های فوق در همایش تدبیر و امید در گام دوم انقلاب با محور مدرسه‌محوری ضمن تبریک فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان و هفته معلم گفت: مسیر تربیت برای دانش‌آموزان را به شکلی که متصف به ویژگی‌های رب در مدرسه شوند، هموار می‌کنیم. به همین دلیل در نظام تعلیم و تربیت اسلامی معلمی مقدس است، چرا که معلم مسیر را هموار می‌کند تا دانش‌آموزان به صفت باری‌تعالی متصف شوند لذا معلمان در جامعه نقش انبیا را دارند.


وزیر آموزش و پرورش افزود: سند تحولْ تربیت را که هدف یادگیری است، تصحیح می‌کند لذا اگر می‌گوییم در مدرسه یادگیری توأم با نشاط باشد به این دلیل است که یادگیری در شکل دیگری ایجاد نمی‌شود و اگر بر ساخت و تجهیز مدارس و استفاده از رنگ‌های روحیه‌بخش و نحوه یادگیری با نشاط دانش‌آموزان تأکید می‌شود به این خاطر است که یادگیری و تربیت در فضای بانشاط شکل می‌گیرد.


وی ادامه داد: باید به سمتی برویم که مدرسه روی پای خود بایستد زیرا همه مراتب یادگیری در مدرسه است لذا هر چیزی در خارج از مدرسه باید در خدمت این موضوع باشد.


بطحایی به حجم سنگین فعالیت‌های تدارکاتی و گزارش‌نویسی و سایر موضوعاتی که امکان اداره مدرسه را مانع می‌شوند، اشاره کرد و گفت: وظیفه دارم این موارد را به‌تدریج حذف کنم و توأمان باید مسائل و مشکلات مدارس را کاهش دهیم و از سوی دیگر باید انگیزه معلم را افزایش دهیم تا کار اصلی معلم، معلمی باشد. بنابراین مصمم هستیم مدرسه به‌عنوان یک هویت مستقل روی پای خود بایستد و امر و فرمان خارج از مدرسه کاهش یابد. مدرسه می‌تواند امور خود را پیگیری کند لذا فاصله زیاد مرکز سیاست‌گذاری با مدارس باید کاهش یابد.


وی با تأکید بر جلوگیری از ارسال بخشنامه‌های متعدد به مدارس گفت: یقین دارم با بدنه قوی موجود در آموزش و پرورش در صورتی که ساز و کارهای موجود را در اختیار مدرسه قرار دهیم روزی خواهد رسید که معلم مشکل معیشت نداشته باشد؛ اما یادمان نرود برای موفقیت در این مسیر باید به‌روز باشیم و خود را با مسائل آشنا کنیم تا به آموزش و پرورش پیشرفته‌ای که در شأن مردم و مورد نظر رهبری و سند تحول است برسیم.


انتهای پیام/4076/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر