صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۴۰ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۴

وزیر راه و شهرسازی: نیازمند نسل جدید فرودگاه‌ها هستیم

وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات ساخت ترمینال مسافری فرودگاه بین‌المللی کرمان و افزایش سه برابری ظرفیت این فرودگاه خبر داد و گفت: این اقدام به وسیله شرکت هواپیمایی ماهان انجام خواهد گرفت.
کد خبر : 37958

به گزارش گروه اقتصادی آنا، عباس آخوندی امروز در جریان سفر به استان کرمان و آغاز عملیات ساخت ترمینال جدید مسافری فرودگاه بین‌المللی این شهر افزود: در سال گذشته حدود ۸۰۰ هزار مسافر از فرودگاه بین‌المللی کرمان اعزام و پذیرش شدند که با احداث ترمینال جدید که در مدت ۳۰ ماه ساخته می‌شود، ظرفیت مسافری این ترمینال با افزایش سه برابری به ۲/۵ میلیون مسافر در سال می‌رسد.


وی تصریح کرد: ساخت ترمینال مسافری جدید در فرودگاه بین‌المللی کرمان علاوه بر اینکه در توسعه درون کشور و همچنین استان مؤثر است با توجه به بین‌المللی بودن فرودگاه در جهت توسعه گردشگری نیز مؤثر خواهد بود.


آخوندی با بیان اینکه امیداوریم به واسطه برقراری پروازهای مستقیم بیشتر از فرودگاه بین‌المللی کرمان شاهد توسعه گردشگری فرهنگی و اقتصادی کشور و استان باشیم اظهار کرد: قاعدتا به نسل جدید فرودگاه‌ها نیاز داریم تا به مدل‌های پیشرفته‌تری در توسعه و ساخت فرودگاه‌ها دسترسی داشته باشیم و مسافران در فرودگاه بدون فشار روانی و با آرامش خاطر اعزام و پذیرش شوند.


وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: به همین علت ساخت و توسعه فرودگاه‌ها نیازمند استفاده از دانش بین‌المللی است و این دانش باید به مشاوران و متخصصان ایرانی نیز منتقل شود، امیدواریم در ایجاد و توسعه فرودگاه‌های نسل جدید به موفقیت دست یابیم.


آخوندی به توسعه ناوگان هوایی اشاره کرد و گفت: امیدواریم به تدریج ناوگان هوایی کشور در دوران پس از لغو تحریم‌ها درخور ملت ایران و برای انجام پروازهای کوتاه برد، میان برد و بلند برد توسعه پیدا کند.


وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۶۰ فرودگاه در کشور وجود دارد اما میزان بهره‌وری اغلب این فرودگاه ها پایین است که امیدواریم با توسعه ناوگان کوتاه برد بتوانیم فرودگاه‌های مناطق کمتر برخوردار را توسعه دهیم.


وی خاطر نشان کرد: قطعا یکی از زودبازده‌ترین بخش‌های سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری در صنعت هوانوردی است چراکه زمینه رفت و آمد کار آفرینان گردشگران و سرمایه گذاران را فراهم می‌کند. بنابراین شرکت هواپیمایی ماهان به عنوان سرمایه‌گذار ساخت ترمینال جدید مسافری فرودگاه بین المللی کرمان رویکرد مناسبی را در جهت ساخت و توسعه فرودگاه انتخاب کرده و دولت نیز از این نوع سرمایه‌گذاری‌ها حمایت می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر