صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۳۶ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸

تکمیلی رسولیان ////////

///////
کد خبر : 379344

وی افزود: عوارض شهرداری عدد و رقم است و کاملاً ماهیت محلی دارد اما مالیات جزء مالیه دولت و ماهیت دولتی دارد. شورای اسلامی نوعی پارلمان دست دوم و صرفاً در حوزه مقررات‌گذاری در امور تصدی‌گرایانه است.


رسولی تصریح کرد: ابزارهای نظارتی شوراها چند مورد است. اول اینکه برنامه شهرداری باید به تصویب شورای شهر برسد. دوم اینکه بودجه‌ریزی پس از لایحه و تأیید شورا صورت می‌گیرد و سوم اینکه تفریق بودجه توسط حسابرس مستقل انجام می‌شود و همچنین با ذی‌حسابان اول و دوم شبیه قانون محاسبات عمومی عمل می‌شود و نیز سؤال، تذکر، استیضاح و برکناری شهردار از دیگر ابزارهای نظارتی شورای شهر است.


عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: به هر میزان که مراجع بالادستی رویکرد عدم تمرکز را اتخاذ کنند، به همان میزان رویکرد تصدی‌گرایانه دولت کاهش می‌یابد.


وی در پایان تأکید کرد: اختیارات شوراها کافی نیست اما ناچیز هم نیست و جای کار بسیاری دارد. حضور افراد سیاسی به عنوان تشخیص دهنده منافع ملی نه‌تنها ایراد نیست بلکه یک حسن است و ایراد این است که از جیب مردم بهره‌برداری حزبی بکنیم.


انتهای پیام/4126/


انتهای پیام/

ارسال نظر