صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۲۱ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸

تکمیلی کولیوند /////////

//////
کد خبر : 379340

وی تصریح کرد: سه مدل برای انتخاب شهردار توسط مردم، حاکمیت و شوراها به شورای نگهبان ابلاغ شد که هر کدام جای بحث و بررسی دارد. دیدگاه انتخاب مستقیم شهردار توسط مردم رد می‌شود به این دلیل که کشش انتخاباتی غیر از چهار انتخابات موجود در مردم وجود ندارد. همچنین اگر مثلاً وزیر کشور، شهردار را انتخاب کند، طبق قانون فقط صادرکننده حکم شهردار است و عملاً نمی‌تواند شهردار را برکنار کند، پس به‌ناچار انتخاب شهردار به شوراها واگذار می‌شود.


کولیوند تأکید کرد: نظارت شورا در بخش اجرایی و پروژه‌های شهرداری نیازمند وجود ابزارهای نظارتی است و این نظارت در اجرای قانون مجلس توسط سازمان بازرسی کل کشور و نیز دیوان محاسبات (در بخش مالی انجام می‌شود) البته ابهاماتی در حضور دیوان محاسبات در نظارت مستقیم شهرداری وجود دارد.


نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون شوراها در پایان تصریح کرد: اگر شوراها بتوانند برای نظارت خود ابزار تعریف کنند، نظارت موفق خواهد بود. این ابزار خارج از شورا و در مراکز حاکمیتی همچون سازمان بازرسی و دیوان محاسبات وجود دارد.


انتهای پیام/4126/


انتهای پیام/

ارسال نظر