صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۴۷ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
بیچرانلو:

برنامه «عصر جدید» لایق تقدیر است

یک عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: برنامه «عصر جدید» لایق تقدیر است؛ اگر جای مدیران تلویزیون بودم از عوامل این برنامه تقدیر می‌کردم.
کد خبر : 378689

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، عبدالله بیچرانلو در نشست نقد و بررسی برنامه «عصر جدید» که عصر امروز در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران به همت انجمن علمی دانشجویی علوم ارتباطات این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: تلویزیون در دهه ۸۰ در رقابت با رسانه‌های خارجی شکست خورده بود.


این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران افزود: تلویزیون به معنای یک برنامه سرگرم‌کننده است. برنامه «عصر جدید» برنامه‌ای موفق و لایق تقدیر است؛ اگر به‌جای مدیران تلویزیون بودم، از عوامل این برنامه تقدیر می‌کردم. عنوان «عصر جدید» دقیق انتخاب شده است.


بیچرانلو در ادامه سخنانش گفت: تلویزیون ما مصداق شتر، گاو، پلنگ است. تلویزیونی که می‌خواهد هم در عرصه آموزش و هم در عرصه سرگرمی و... حضور داشته باشد.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: برنامه عصر جدید یک برنامه تلویزیونی و موفق است، اما ۹۹ درصد برنامه‌های تلویزیون ما برنامه‌های رادیویی هستند.
وی افزود: صداوسیما می‌خواهد هم از مزیت اسپانسر و هم از تبلیغات استفاده کند، از طرفی نیز می‌خواهد کنترل داشته باشد. در موسیقی نیز چنین اتفاقی رخ داده است وزارت ارشاد از یک طرف می‌خواهد از موسیقی سنتی حمایت کند، اما سالانه شاهد برگزاری صد‌ها کنسرت برای منافع مالی و سرگرم‌کننده هستیم.
وی در ادامه گفت: تلویزیون از سلبریتی‌ها برای جلب توجه استفاده می‌کند. تلویزیون ادعای رسالت فرهنگی می‌کند در حالی که تبدیل به یک سیرک شده است.
بیچرانلو گفت: صداوسیما عطش دیده‌شدن را به جامعه تزریق می‌کند که منجر به کشته‌شدن و کشتن برای دیده‌شدن می‌شود. این روانکاوی فرهنگی وجود دارد که تا دیده نشوی، زنده نیستی!
این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در ادامه مطرح کرد: تلویزیون در دو دهه اخیر با نگاه به شبکه‌های اجتماعی غربی و برنامه‌ای مانند اینستاگرام تغییر رویکرد داده است.
بیچرانلو در ادامه مطرح کرد: این دانشگاه می‌خواهد نگاه نقادانه را به جامعه بدهد. صداوسیما از رسوایی‌ها بودجه خود را تأمین می‌کند و به اصطلاح نان خود را درمی‌آورد و از طلاق و ازدواج‌های سلبریتی‌ها جذب مخاطب می‌کند. در برنامه عصر جدید نیز دیدن و دیده شدن ارزش است و حتی اگر خرده سلبریتی شوی ارزشمند خواهی بود.


وی در ادامه مطرح کرد: برنامه عصر جدید یک برنامه تقلیدی است که داورهای آن براساس ذوق و احوالات خود رأی می‌دهند و مبنای رأی دادن داوران،  سلیقه و ارتباط شخصی با موضوع است.


این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران عنوان کرد: منافع تجاری و عواید سیاسی در صداوسیما مطرح است.


انتهای پیام/4122/۴۰۸۴/


انتهای پیام/

ارسال نظر