تکمیلی زاهدی //////////
زاهدی بیان کرد: اثربخشی مورد انتظار با تذکرات ما و نیز مطالبه جوانان اتفاق میافتد. لذا باید مطالبهگریهای ما دقیق و براساس واقعیتها باشد. صدا و فریاد جوان انقلابی بسیار مؤثر است. در دولت در چند روز اخیر رشد ناگهانی قیمت کالاها نیاز به یک مطالبه از طرف جریان دانشجویی دارد و با گفتاردرمانی مشکلات مردم حل نخواهد شد.
نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: همچنین عملکرد مجلس فعلی نیز میتوانست بسیار قویتر باشد. لذا هم دولتمردان، هم مجلس و هم قوه قضائیه میتوانند از جوانان بهعنوان مشاوران خود استفاده کنند نه اینکه فقط شعار جوانگرایی سر دهند.
وی خاطرنشان کرد: انقلاب صنعتی نسل چهارم شروع شده است و سه نسل از انقلاب را پشت سر گذاشتهایم. اولین انقلاب صنعتی در سال 1784 استفاده از مکانیک، دومین انقلاب صنعتی در سال 1870 استفاده از انرژی الکتریسیته و جایگزین کردن آن با مکانیک و سومین انقلاب صنعتی در 1962 استفاده از الکترونیک و فناوری اطلاعات بود. همچنین طرح انقلاب نسل چهارم در سال 2011 داده شد که با درهمآمیزی هنرهای مختلف و استفاده از فضای مجازی به وجود آمده است. اگر در این زمینه غفلت کنیم به اهداف کلان حوزه علم و فناوری نخواهیم رسید. لذا باید با تلاش خود به جایی برسیم که پرچمدار علم و فناوری در جهان شویم.
زاهدی بیان کرد: اگر نتوانیم همزمان با دنیا و رعایت تمدنسازی جهانی و انقلابی جلو برویم، مطمئناً تا 20 سال آینده و یا حتی کمتر، ضربه سختی خواهیم خورد، به این دلیل که سرعت تولید علم فوقالعاده بالاست.
نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: فناوریهای نسل چهار مثل هوش مصنوعی، رباتیک، مکاترونیک، واقعیت افزوده یا مجازی، چاپ سه بُعدی و شهرهای هوشمند در حال ارتقا است و ما باید وارد این مباحث شویم.
وی در پایان تأکید کرد: آموزش پلتفرمیک یا سکویی در دنیا حرف اول را میزند و ما باید به جد آن را دنبال کنیم. این آموزش کاملاً کاربردی، مهارتی، ثروتافزا و اقتصادی مبتنی بر دانش است. لذا انقلاب صنعتی نسل چهارم همراه با آمیزههای انقلابی را باید بهگونهای پیش ببریم تا حداکثر در بازه 10 ساله از اقتصاد مبتنی بر نفت نجات پیدا کرده و در اقتصاد مبتنی بر دانش، حرف اول منطقه را بزنیم.
انتهای پیام/4126/
انتهای پیام/