صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۲۲ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
معاون برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات:

جایگاه کماندوهای امدادی ایران ارتقا می‌یابد

معاون برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات از ارتقای جایگاه کماندوهای امدادی ایران خبر داد.
کد خبر : 3781

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، با توجه به حادثه‌خیز بودن ایران، از چند سال قبل نیروهای ویژه‌ای با عنوان تیم‌های بین‌المللی جست‌وجو و نجات در ایران تشکیل شد که این نفرات را «کماندوهای امدادی ایران» نامیدند.


در این راستا سعید متانی معاون برنامه‌ریزی و‌ آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات گفت: برای ارتقای جایگاه کماندوهای امدادی ایران دوره آموزش ویژه‌ای از ۲۵ تا ۳۰ بهمن در اصفهان و با حضور ۹۶ نفر از تیم ایثار برگزار می‌شود.


وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۵۰ نفر دارای درجه ایثار (تیم‌های بین‌المللی جست‌وجو و نجات) در ایران هستند که بر اساس دستورالعمل مشخص که دارای ۱۷ آیتم است از امدادگران و نجات‌گران فعال و طبق یک سلسله مراتب مشخص تعیین می‌شوند که بر اساس توانمندی‌های لازم برای آمادگی و پاسخگویی در حوادث به عنوان لیدر تیم‌های امداد و نجات در استان‌ها فعالیت می‌کنند.


معاون برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات تصریح کرد: دوره آموزشی کنونی که در اصفهان برگزار می‌شود با حضور ۹۶ نفر از اعضای تیم‌های بین‌المللی جست‌وجو و نجات است و درصدد هستیم با ارائه آموزش‌های جدید همچنین آشنایی آنان با تجهیزات نوین جایگاه اعضای تیم‌های ایثار را ارتقا دهیم.


متانی گفت: در حال حاضر ۴۰۰ شعبه هلال احمر در سراسر کشور وجود دارد و اگر بتوانیم برای هر شعبه ۳ نفر از اعضای حرفه‌ای امدادگر و نجات‌گر تربیت کنیم و استقرار دهیم این امیدواری وجود دارد که در حوادث بزرگی مانند زلزله بم اگر نیمی از این افراد نیز برای پاسخگویی به چنین حادثه‌هایی فراخوان شوند می‌توان به بهترین نحو خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان را داشت.


وی با بیان اینکه در حال حاضر اعضای تیم‌های بین‌المللی جست‌وجو و نجات شامل افراد داوطلب و کادری جمعیت هلال احمر هستند، افزود: با توجه به آمار ۵۰ هزار و ۴۸۰ امدادگر و نجات‌گر در کشور بالغ بر ۳۰ درصد آن‌ها خانم و ۷۰ درصد آن‌ها مرد هستند. بر این اساس در بین ۲۵۰ نفر از اعضای درجه‌بندی شده ایثار ۳۵ درصد خانم و ۲۱۵ نفر مرد هستند که این افراد در اولویت اعزام به حوادث بزرگ و همچنین حادثه‌های بین‌المللی در دنیا به حساب می‌آیند.


انتهای پیام/

ارسال نظر