صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۵ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
مدیر کل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت در گفت‌و‌گو با آنا مطرح کرد

9 اتاق تمیز در سراسر کشور در اختیار شرکـت‌های دانش‌بنیان است

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، عنوان کرد: برای افزایش تولید محصولات داخلی وزارت بهداشت 9 اتاق تمیز در سراسر کشور در اختیار شرکت‌های قرار گرفته داده است.
کد خبر : 37752

دکتر حسین وطن‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی آنا درباره شرکـت‌های دانش بنیان که در حوزه سلامت فعالیت دارند، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت در زمینه‌های تولید ملزومات مصرفی پزشکی، تجهیزات پزشکی، دستگاه‌های بیمارستانی، ‌دارو، گیاهان دارویی، ملزومات توانبخشی، غذا و غیره فعالیت دارند که در حال حاضر اطلاعات 345 شرکت دانش بنیان حوزه سلامت در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ثبت شده است.


مدیر کل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت افزود: وزارت بهداشت برای حمایت و توسعه فعالیت این شرکت‌ها هیچ محدودیتی برای حضور این شرکت‌ها در دانشگاه‌ها و مراکز رشد ایجاد نکرده است و حتی امکانات دفتری مورد نیاز را دراختیار آنها قرار داده است.همچنین برای تبدیل دانش به محصول اتاق‌های تمیز را در دانشگا‌ه‌ها طراحی کرده است.


به گفته وی؛ برای افزایش تولید محصولات داخلی وزارت بهداشت 9 اتاق تمیز در سراسر کشور در اختیار شرکت‌های قرار گرفته داده است.


وطن‌پور در ادامه عنوان کرد: در رتبه بندی‌های اخیر مشخص شد 10 شرکت برتر در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی حضور بسیار خوبی در بازار دارند و توانسته‌اند از بازار 4 میلیارد دلاری حوزه سلامت درصدی خوبی را به خود اختصاص دهند.


وی در خصوص صادرات محصولات تولیدشده توسط شرکـت‌های دانش بنیان گفت: چند شرکت که در حوزه تجهیزات پزشکی فعالیت دارند در صادرات نیز موفق بوده‌اند و یکی از برنامه‌‌های وزارت بهداشت این است که این بخش را بتوانیم با همکاری بین‌المللی توسعه دهیم.


وی افزود: در سال گذشته شرکـت‌های دانش‌بنیان که در حوزه تجهیزات پزشکی فعالیت دارند حدود 17 هزار میلیارد ریال فروش داشته‌ایم.


انتهای پیام/

ارسال نظر