صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۴۶ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۴

ساماندهی دستفروشان میدان هفت تیر و انقلاب/ 20 نیروی یگان ویژه در اختیار شهرداری

رئیس اداره خدمات شهری شهرداری منطقه 6 تهران گفت: دستفروشانی که در میدان هفتم‌تیر یا خیابان کریم‌خان و میدان انقلاب فعالیت دارند، توسط نیروهای سد معبر شهرداری منطقه 6 جمع‌آوری و ساماندهی می‌شوند.
کد خبر : 37716

به گزارش گروه اجتماعی آنا، نصرالله حبیبی درباره وضعیت دستفروشان این میدان‌ها اظهار کرد: طبق قانون مدیریت خدمات شهری، در معابر، خیابان‌ها و به طور کلی تمام شهر نباید مشکلی در رفت‌وآمد مردم به وجود آید. از طرفی طبق قوانین کشوری فردی نمی‌تواند بدون داشتن مجوزهای لازم اقدام به فروش جنس و کالا در محدوده معابر و خیابان‌ها کند. این موارد غیرقانونی تلقی شده و شهرداری‌ها متولی برخورد با این افراد هستند.


وی افزود: از آنجاکه خیابان انقلاب، کریم‌خان و میدان هفتم‌تیر یکی از محل‌های شلوغ و پرتردد شهر محسوب می‌شوند ما برای کنترل وضع رفت‌وآمد شهروندان، 20 نیروی یگان ویژه برای جلوگیری از سد معبر دستفروشان در اختیار گرفته‌ایم. آنها در طول خیابان و اطراف میدان مستقر شده‌اند تا از حضور دستفروشان جلوگیری کنند.


من معتقدم تا زمانی که همکاری بین دستگاه‌های مختلف اجرایی وجود نداشته باشد، نمی‌توان به راحتی مشکلات موجود در شهر را رفع کرد.


به گفته حبیبی، مردم نیز نقش مهمی در جلوگیری از حضور دستفروشان و متکدیان دارند، زیرا اگر فرهنگ عمومی جامعه بالا برود و دیگر کسی از دستفروشان خرید نکند. به مرور تمام معضل دستفروشی در شهر از بین می‌رود. این اقدام به جز این که لطمه شدیدی به بازار مغازه‌دارها و کاسبان وارد می‌‌کند، باعث رشد فروش اجناس تقلبی نیز می‌شود.


رئیس اداره خدمات شهری شهرداری منطقه 6 تاکید کرد: این که دستفروشان در یکی از پرترددترین و شلوغ‌ترین میدان‌های شهر که رفت‌وآمد قابل توجهی در آن صورت می‌گیرد، بساط کنند با اخلاق شهرنشینی و حقوق شهروندی مغایرت دارد. کار این گروه از دستفروشان اصولی و قانونی نیست و به همین علت ماموران معبربان یا محیط‌بانان شهرداری با آنها برخورد می‌کنند و اجازه فعالیت غیرقانونی نمی‌دهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر