صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۵۷ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
دکتر طهرانچی در گفتگو با آنا:

مخاطب‌شناسی و نیازسنجی 2 رکن اصلی حوزه چاپ و نشر است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مخاطب‌شناسی و نیازسنجی ارکان اصلی حوزه چاپ و نشر است.
کد خبر : 377147

دکتر محمدمهدی طهرانچی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا با اشاره به ضرورت ایجاد یک سامانه یکپارچه برای انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: انتشار 4 هزار و 500 عنوان کتاب توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با ایده‌آل دانشگاه فاصله دارد.


وی ادامه داد: کیفیت و مخاطب‌یابی در انتشار کتاب مقوله بسیار حائز اهمیتی است که باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به آن داشته باشیم. ناشر، نویسنده و کتاب باید نیازهای مخاطب را بشناسد و به‌دنبال رفع این نیازها باشد، درغیر این‌صورت کتاب موفقی در خروجی نخواهیم داشت.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درباره پرهیز از عبارات و عناوین کلیشه‌ای در کتاب‌ها اظهار کرد: کتاب‌ها حاصل تلاش‌های چندین ساله استادان و اهالی قلم به‌شمار می‌رود ولی مخاطب‌شناسی و نیازسنجی نیز در رأس موفقیت یک کتاب تعریف می‌شود.


طهرانچی افزود: اکنون کتاب‌های بسیاری در انبار ناشران دانشگاهی و حتی کتابخانه‌های ناشران دیگر انباشت شده‌اند که باید با کیفی‌سازی و مخاطب‌شناسی از این آفت فاصله گرفت.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در ادبیات نوین، رسانه جزء جدایی‌ناپذیر صنعت نشر و کتاب محسوب می‌شود و همچنین رسانه برای نویسنده مخاطب‌شناسی و برای ناشر مخاطب‌یابی را به ارمغان می‌آورد.


انتهای پیام/4007/4116/


انتهای پیام/

ارسال نظر