صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کاویانی:

کتاب‌ها باید متناسب با نردبان رشد تنظیم شوند

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید گفت: کتاب‌ها باید متناسب با نردبان رشد تنظیم شده و با استفاده از تصویرگری، طراحی و صفحه‌آرایی برای مخاطب جذابیت ایجاد کنند.
کد خبر : 376454

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، هر ساله با فرا رسیدن اردیبهشت ماه نمایشگاه بین‌المللی کتاب برگزار می‌شود. بازگشایی این نمایشگاه فرصت مناسبی برای استفاده مخاطبان از این یار مهربان فراهم می‌کند.


بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این راستا با نشر شاهد در نمایشگاه بین‌المللی کتاب حضور یافته است. در همین رابطه حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی‌راد معاون فرهنگی و آموزشی این نهاد انقلابی در گفتگویی با خبرنگار آنا، اظهار کرد: من مکرراً عرض کرده‌ام که مسئله ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یک راهبرد اساسی فرهنگی و به‌عنوان یک پیشنهاد مستحکم فرهنگی در جمهوری اسلامی، وظیفه یک ارگان، نهاد، گروه یا سازمان خاص نیست. 


کاویانی افزود: این یک رسالت و مأموریت ملی است که تمام حوزه‌ها و دستگاه‌ها و ان‌جی‌اوهای مردم‌نهاد موظفند که این فرآیند را به‌صورت منسجم و صد البته فاخر منتشر کنند و نشر دهند لذا تلاش بنیاد شهید این است که به هر شکل ممکن تلاش کند که انحصار در این زمینه را کاهش دهد و ثانیاً در جهت حرکت دستگاه‌های دیگر به سوی تولید محتوای فرهنگی ایثار و شهادت اقدامات زیادی انجام شده است.


معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: لذا در این کشور هیچ کتابی با موضوع انقلاب اسلامی نیست که ایثار و شهادت در آن مطرح نشده باشد. ایثار و شهادت پایه‌های اصلی دفاع مقدس و نظام مقدس جمهوری اسلامی است. بنیاد شهید و امور ایثارگران در این جهت تلاش می‌کند انحصار ایجاد شده را کاهش دهد و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را به دیگر دستگاه‌ها نیز بسپارد و توجه دستگاه‌های دیگر را به تولید محتوا با این عنوان خاص جلب کند که در این زمینه نیز توفیقات خوبی را به دست آورده‌ایم. یعنی تعداد تیراژ و عناوین کتاب‌هایی که با موضوع ایثار و شهادت به چاپ رسیده از قابلیت‌های خوبی برخوردار هستند، لیکن باید تلاش‌های بیشتری در این جهت انجام گیرد.


وی تصریح کرد: اکنون دوران آن نیست که با کتاب‌های یک هزار صفحه‌ای بخواهیم مخاطبان زیادی را برای مطالعه ترغیب کنیم. در حال حاضر مخاطبان به دنبال کتاب‌های مختصر و مفید هستند که در کمترین زمان، بیشترین مفهوم و اصل کلام را دریافت کنند. روی این مطلب باید کار شود که نویسندگان مفاهیم اصلی و مهم را با قلمی شیوا و روان به خواننده ارائه کنند.


کاویانی بیان کرد: این مهم نیست که بنیاد شهید یا نهادهای دیگر کتاب‌هایی با موضوع ایثار و شهادت تولید کنند، مهم این است که محتوای تولید شده در بستری مناسب به مردم ارائه شود.


معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: از خلأ تولید محصولاتی با محتوای ایثار و شهادت عبور کرده‌ایم و اکنون مهم‌ترین مسئله این است که محصولات تولید شده در حوزه ایثار و شهادت به نحو احسن به مصرف مخاطبان فرهنگی در جامعه برسد.


وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران باید در تولید کتاب‌های منبع و مرجع فعالیت کنند، تا این کتاب‌های مرجع و منبعی موثق برای استفاده سایر نهادها باشد تا کسانی که به دنبال تهیه یا تولید این‌گونه محتواها هستند، بتوانند با اطمینان خاطر از آنها استفاده کنند، مانند کتاب فرهنگ اعلام شهدا و وصایای شهدا که به‌عنوان منبعی مهم در این زمینه موجود است.


کاویانی خاطرنشان کرد: ما اعتقاد داریم فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل جوان نیز دارای جذابیت‌های لازم است. مهم این است که این محتواها را در قالبی مناسب به جوانان ارائه کنیم. یک کتاب باید سطح‌بندی شود. کتاب‌ها باید متناسب با نردبان رشد تنظیم شوند و با استفاده از هنرهای تصویرگری، طراحی و صفحه‌آرایی برای مخاطب جذابیت ایجاد کنند.


وی در خاتمه تأکید کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌عنوان نهادی مرجع و فعال در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت برای ارائه منابع موجود به محققان، نویسندگان و اهالی قلم و اندیشه اعلام آمادگی می‌کند.


انتهای پیام/4122/4100/


انتهای پیام/

ارسال نظر