چالش یافتن شریک تجاری برای کارآفرینان
گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، در اغلب موارد یافتن راهحل این دو مشکل، از توان و حوصله کارآفرینان خارج است و درنهایت آنها را با چالشهای عدیدهای روبرو میکند.
کارآفرینان به مدد ایده خود، نهتنها برای کشور بلکه برای سایر کشورها نیز مثمر ثمر هستند. آنها موانع موجود در بازار را پیداکرده و راهحلی منحصربهفرد برای آن دارند و میدانند چگونه این موانع را به فرصتی برای ایجاد کسبوکار جدید بدل کنند.
از طرفی سیستم بانکی و همچنین بازار سرمایه نیز ظرفیتهای لازم برای تأمین مالی کسبوکارهای کوچک را دارند اما اغلب فاصلهای پر ناشدنی بین این منابع و کارآفرینان وجود دارد که مانع از اتصال این دو به یکدیگر میشود.
سؤال اینجاست چگونه میتوان منابع مالی را در اختیار کارآفرینان قرارداد و شروع کسبوکار جدید را کاملاً به تأمین مالی گره نزد؟
یکی از روشهای رایج در کشورهای پیشرفته استفاده از شبکهای از بنگاههای تجاری واسط است. این شبکه بنگاههای تجاری واسط به کارآفرینان کمک میکنند تا در تأمین منابع مالی خود مشکلی نداشته باشند و همچنین بتوانند کسبوکارشان را گسترش دهند.
نکته قابلتوجه در این کار پیوند شبکهای بنگاههای تجاری واسط است. توجه به چهار کلمه شبکه، بنگاه، تجاری و واسط هرکدام مبانی عملی در حوزه تجارت هستند که پیوندهای اطلاعاتی و تخصصی را برای دو طرف کسبوکار جدید فراهم میکند.
وظیفه این بنگاههای تجاری واسط شناسایی سرمایهگذاران در سطح کشور و رتبهبندی کارآفرینان است.
سرمایهگذاران اطمینان لازم برای شراکت در یک کسبوکار را توسط متخصصان سرمایهگذاری بنگاههای تجاری واسط کسب میکنند و کارآفرینان نیز از نحوه مالکیت کسبوکارشان در هنگام یافتن شریک تجاری آگاه میشوند.
درنهایت این اطمینان بخشی که بهصورت یک فرآیند امن تخصصی بین سرمایهگذار و کارآفرین فراهم میشود منجر به گسترش و رونق تولید و بازار خواهد شد.
چنانچه محیط کسبوکار کشور نیز بهدوراز چشم دوختن به کمک دولت که اغلب در آخر به تصدیگری دولت نیز میانجامد به ایجاد شبکه تجاری واسط که قادر به ایجاد فضای امن برای کارآفرینان و سرمایهگذاران اقدام کند، میتواند بر چالش گره زدن ایجاد کسبوکار به منابع مالی فائق آمد.
انتهای پیام/4083/
انتهای پیام/