صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۲ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
یک روانشناس:

موقعیت اسکان سیل‌زدگان به محل زندگی آنها نزدیک باشد

یک روانشناس مرکز مشاوره دانشگاه تهران گفت: باید اسکان سیل‌زده‌ها به محل زندگی آنها نزدیک باشد تا این آشنایی به محل زندگی میزان آرامش آنها را بیشتر کند.
کد خبر : 375993

عطاءالله محمدی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه اجتماعی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، گفت: اولین موضوعی که در مسئله سیل پیش می‌آید و مشکلاتی را در زندگی افراد به‌وجود می‌آورد عدم احساس امنیت است.


وی افزود: یک سیل‌زده در مرحله اول هستی خود را تا لحظه آخر که برای آن تلاش و جمع‌آوری کرده است را از دست می‌دهد و دچار اضطراب شدیدی می‌شود؛ در حقیقت وظیفه مسئولان این است که باید وی را در جای امنی که در آن احساس امنیت کند اسکان دهند.


این روانشناس مرکز مشاوره دانشگاه تهران و امیرکبیر گفت: دومین موضوعی که یک سیل‌زده با آن دست به گریبان می‌شود سلامت ذهنی است که باید برای فراهم کردن سلامت ذهنی آنها تلاش شود تا احساس امیدواری آنها واقعی‌تر و آرامش بیشتری داشته باشند.


وی با بیان اینکه محل اسکان سیل‌زده‌ها هم در آرامش ذهنی آنها تاثیرگذار است، عنوان کرد: باید اسکان سیل‌زده‌ها به محل زندگی آنها نزدیک باشد تا این آشنایی به محل زندگی میزان آرامش آنها را بیشتر کند.


محمدی با بیان اینکه برخی سیل‌زدگان دچار بهت و استرس شدید می‌شوند، اظهار کرد: بعضی از آنها نیاز به گفتگو و تخلیه روحی دارند و باید برای این اضطراب و استرس پس از حادثه روانشناس و مددکار اعزام کرد چرا که با یک غربالگری آنها و پروتکل‌های روانی و یا داور درمانی می‌توان به سلامت روانی ‌آنها کمک کرد.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

برچسب ها: روانشناس
ارسال نظر