صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۷ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
یک مقام سازمان غذا و دارو:

لغو مجوز محصولات بهداشتی در صورت تبلیغ ماهواره‌ای

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: کالاهایی که در ماهواره‌ها و شبکه‌های غیرمجاز تبلیغ می‌شوند، هیچ مجوزی از وزارت بهداشت ندارند و اگر مجوزی نیز داشته باشند مجوز آنها به سرعت تعلیق و باطل می‌شود.
کد خبر : 37578

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا به نقل از سازمان سازمان غذا و دارو، هدایت حسینی گفت: تبلیغات محصولات غذایی به ویژه فرآورده‌های غذایی وارداتی در شبکه‌های غیرمجاز و ماهواره‌ها ممنوع است که این اقدام با همکاری وزارت ارشاد صورت می‌گیرد.


وی تاکید کرد: در صورت تبلیغات در ماهواره، پروانه‌های محصولاتی که در ماهواره تبلیغ دارند باطل می‌شود.


وی افزود: کالاهایی که در ماهواره‌ها و شبکه‌های غیرمجاز تبلیغ می‌شوند، هیچ مجوزی از وزارت بهداشت ندارند و اگر مجوزی نیز داشته باشند مجوز آنها به سرعت تعلیق و باطل می‌شود.


مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: تبلیغات فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی در رسانه‌های داخلی ممنوعیتی ندارد ولی بر اساس قانون، تبلیغات کالاهای آسیب‌رسان به سلامت در حال حاضر ممنوع است.


حسینی گفت: فهرست کالاهای آسیب‌رسان به سلامت به صورت کارشناسی تهیه شده و به سازمان صدا و سیما و به مراجعی که بر تبلیغات نظارت دارند، ابلاغ شده است.


وی افزود: محصولات آسیب‌رسان محصولاتی را شامل می‌شود که میزان نمک، چربی و شکر آنها بالا بوده و تبلیغات این محصولات به طور قطع ممنوع است.


وی خاطرنشان کرد: محصولات آرایشی و بهداشتی دارای مجوزهای لازم از وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو ، می‌توانند تبلیغات داشته باشند اما تبلیغ محصولات بدون مجوز در هر رسانه‌ای تخلف است و با آنها به شدت برخورد می‌کنیم.



انتهای پیام/

ارسال نظر